dc.contributor.advisor | Munhóz, Maria Alcione | |
dc.creator | Araujo, Camile | |
dc.date.accessioned | 2015-09-22T14:34:11Z | |
dc.date.available | 2015-09-22T14:34:11Z | |
dc.date.issued | 2007-12-01 | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/1038 | |
dc.description | Artigo (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Educação Especial, EaD, RS, 2007. | por |
dc.description.abstract | The objective of this study is to investigate the influences in the cognitive and social
development of the interrelation between the environment and the child with Down syndrome. Through a bibliographical research, books, scientific articles and newspapers were consulted about the researched theme. Publications were considered about the theme referred in the last 20 years, between the periods of 1987 - 2007. In all the analyzed materials, the presence of the family for the child's cognitive and social development with Down syndrome is shown as extremely important because the participation of the family on the stimulation process has significant results in the interaction and in the development of those children, proving that the micro environmental family represents the base in this process. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Síndrome de Down | por |
dc.subject | Estimulação essencial | por |
dc.subject | Família | por |
dc.title | Influência da inter-relação entre ambiente e criança com síndrome de down no desenvolvimento cognitivo e social | por |
dc.title.alternative | The influence of the interrelation between the environment and the child with Down syndrome in the development cognitive and social | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Polo de Santa Maria, RS, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Educação Especial, EaD | por |
dc.description.resumo | O objetivo desse estudo é investigar a influência no desenvolvimento cognitivo e social da inter-relação entre ambiente e a criança com Síndrome de Down. Através de uma pesquisa bibliográfica foram consultados livros, artigos científicos e periódicos sobre a temática pesquisada. Foram consideradas publicações sobre o tema referenciadas nos últimos 20 anos, período de 1987 - 2007. Em todos os materiais analisados a presença da família para o desenvolvimento cognitivo e social da criança com Síndrome de Down é mostrado como extremamente importante, pois a participação deles no atendimento de estimulação tem resultados significativos na interação e no desenvolvimento dessas crianças, comprovando que o micro ambiente familiar representa a base nesse processo. | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |