dc.contributor.advisor | Peres, Paulo Edelvar Corrêa | |
dc.creator | Silva, Janaína Oppermann e | |
dc.date.accessioned | 2018-02-09T10:40:34Z | |
dc.date.available | 2018-02-09T10:40:34Z | |
dc.date.issued | 2010-08-14 | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/12388 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Ciências Rurais, Curso de Especialização em Educação Ambiental, EaD, RS, 2010. | por |
dc.description.abstract | Discusses the involvement of environmental education from the perspective of image technologies, points out
the web video as a cultural artifact as a device that operates on the representations of the environment. Addresses
the broad production of new processes audiovisual (videos, ipads, digital picture frames display) and discusses
its potential in promoting awareness of look at daily. The Video Web is place for environmental education to
enhance the perception of who produces and presents through the lens of the specificity of its environment, its
socio-environmental reality. In this vein, the use of digital technology brings as a consequence the video while
shared experience - such as video-report that expands the possibilities of collective perception. In seeking
solutions to their peers with common environmental problems, provides a situation of co-authorship, in this way,
the relationship with nature and with the surrounding environment is recreated - which enables the establishment
of new meanings and concepts of world . | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Educação ambiental | por |
dc.subject | Vídeo digital | por |
dc.subject | Percepção socioambiental | por |
dc.subject | Vídeo-relato | por |
dc.subject | Environmental education | eng |
dc.subject | Socio-environmental perception | eng |
dc.subject | Video report | eng |
dc.title | Cartografias digitais da educação ambiental a perspectiva do vídeo web | por |
dc.title.alternative | Digital mapping of environmental education: a view of video-web | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Polo de Sapiranga, RS, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Educação Ambiental, EaD | por |
dc.description.resumo | Discute o envolvimento da Educação Ambiental sob a perspectiva das tecnologias da imagem. Propõe o vídeo
web enquanto dispositivo nas representações de ambiente e artefato cultural. Aborda a ampla produção dos
novos processos digitais (dispositivos e meios) e problematiza seu potencial na sensibilização do olhar para o
cotidiano. O Vídeo Web encontra lugar na Educação Ambiental ao valorizar a percepção. Nesse viés, o uso das
tecnologias digitais trazem como consequência o vídeo enquanto experiência compartilhada revelando assim, seu
entorno e sua realidade socioambiental. O exemplo disso é o vídeo-relato que amplia as possibilidades de
percepção coletiva: ao buscar com seus pares soluções para problemas ambientais comuns propicia-se uma
situação de co-autoria. Dessa maneira, a relação com a natureza e com o ambiente do entorno é recriada;
portanto, possibilita a reelaboração de novos significados e conceitos de mundo. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Ciências Rurais | por |