dc.contributor.advisor | Ourique, Maiane Liana Hatschbach | |
dc.creator | Corcini, Carine Dahl | |
dc.date.accessioned | 2018-07-30T13:13:44Z | |
dc.date.available | 2018-07-30T13:13:44Z | |
dc.date.issued | 2011-09-17 | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/13942 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Gestão Educacional, EaD, RS, 2011. | por |
dc.description.abstract | The present study aims to evaluate the profile of teachers of the course of
Veterinary Medicine in Rio Grande do Sul (RS) through a survey of teacher training
as it relates to the following aspects: time of graduation, institution of training,
performance post-graduate teaching experience, areas of expertise, participation in
teacher training and technique. The sample comprised 68 teachers of Veterinary
Medicine who answered an online questionnaire. Using theoretical support of teacher
training and pedagogical pointing recognition of the need for a qualification that
perspective as a result of the will and commitment of the innovative educator. You
can check that only 18.5% of professors in the course of Veterinary Medicine held
expertise in the field of education. The majority of respondents 36.8% have teaching
experience of more than 15 years. Teachers mostly have a high degree of
satisfaction in the profession. With the data collected defends ongoing teacher
training course in teaching practice veterinary medicine in RS. | eng |
dc.description.abstract | The present study aims to evaluate the profile of teachers of the course of
Veterinary Medicine in Rio Grande do Sul (RS) through a survey of teacher training
as it relates to the following aspects: time of graduation, institution of training,
performance post-graduate teaching experience, areas of expertise, participation in
teacher training and technique. The sample comprised 68 teachers of Veterinary
Medicine who answered an online questionnaire. Using theoretical support of teacher
training and pedagogical pointing recognition of the need for a qualification that
perspective as a result of the will and commitment of the innovative educator. You
can check that only 18.5% of professors in the course of Veterinary Medicine held
expertise in the field of education. The majority of respondents 36.8% have teaching
experience of more than 15 years. Teachers mostly have a high degree of
satisfaction in the profession. With the data collected defends ongoing teacher
training course in teaching practice veterinary medicine in RS. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Docentes | por |
dc.subject | Educação | por |
dc.subject | Formação pedagógica | por |
dc.subject | Learn | eng |
dc.subject | Education | eng |
dc.subject | Democratic management | eng |
dc.title | Programa especial de formação pedagógica para docentes dos cursos de medicina veterinária do estado do Rio Grande do Sul | por |
dc.title.alternative | Special educational program training course for teachers of veterinary medicine in the state of Rio Grande do Sul | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Polo de Sapucaia do Sul, RS, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Gestão Educacional, EaD | por |
dc.description.resumo | O presente estudo tem como objetivo conhecer o perfil do docente do curso
de Medicina Veterinária no Rio Grande do Sul (RS) através de um levantamento
sobre a formação dos docentes no que se relaciona aos seguintes aspectos: tempo
de formado, instituição de formação, realização de pós-graduação, tempo de
docência, áreas de atuação, participação em eventos de formação docente e
técnica. A amostra foi composta por 68 docentes de Medicina Veterinária que
responderam a um questionário online. Utilizando subsídios teóricos da formação
docente pedagógica e apontando o reconhecimento da necessidade de uma
qualificação nessa perspectiva como fruto da vontade e comprometimento inovador
do educador. Pode-se verificar que somente 18,5% dos docentes atuantes no curso
de Medicina Veterinária realizaram especialização na área de educação. A maioria
dos entrevistados 36,8% possui experiência docente superior a 15 anos. Os
docentes em sua maioria apresentam alto grau de satisfação na profissão. Com os
dados colhidos defende-se a formação pedagógica continuada na prática docente no
Curso de Medicina Veterinária no RS. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |