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dc.contributor.advisorOurique, Maiane Liana Hatschbach
dc.creatorCorcini, Carine Dahl
dc.date.accessioned2018-07-30T13:13:44Z
dc.date.available2018-07-30T13:13:44Z
dc.date.issued2011-09-17
dc.date.submitted2011
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/13942
dc.descriptionMonografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Gestão Educacional, EaD, RS, 2011.por
dc.description.abstractThe present study aims to evaluate the profile of teachers of the course of Veterinary Medicine in Rio Grande do Sul (RS) through a survey of teacher training as it relates to the following aspects: time of graduation, institution of training, performance post-graduate teaching experience, areas of expertise, participation in teacher training and technique. The sample comprised 68 teachers of Veterinary Medicine who answered an online questionnaire. Using theoretical support of teacher training and pedagogical pointing recognition of the need for a qualification that perspective as a result of the will and commitment of the innovative educator. You can check that only 18.5% of professors in the course of Veterinary Medicine held expertise in the field of education. The majority of respondents 36.8% have teaching experience of more than 15 years. Teachers mostly have a high degree of satisfaction in the profession. With the data collected defends ongoing teacher training course in teaching practice veterinary medicine in RS.eng
dc.description.abstractThe present study aims to evaluate the profile of teachers of the course of Veterinary Medicine in Rio Grande do Sul (RS) through a survey of teacher training as it relates to the following aspects: time of graduation, institution of training, performance post-graduate teaching experience, areas of expertise, participation in teacher training and technique. The sample comprised 68 teachers of Veterinary Medicine who answered an online questionnaire. Using theoretical support of teacher training and pedagogical pointing recognition of the need for a qualification that perspective as a result of the will and commitment of the innovative educator. You can check that only 18.5% of professors in the course of Veterinary Medicine held expertise in the field of education. The majority of respondents 36.8% have teaching experience of more than 15 years. Teachers mostly have a high degree of satisfaction in the profession. With the data collected defends ongoing teacher training course in teaching practice veterinary medicine in RS.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectDocentespor
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectFormação pedagógicapor
dc.subjectLearneng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectDemocratic managementeng
dc.titlePrograma especial de formação pedagógica para docentes dos cursos de medicina veterinária do estado do Rio Grande do Sulpor
dc.title.alternativeSpecial educational program training course for teachers of veterinary medicine in the state of Rio Grande do Suleng
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Especializaçãopor
dc.degree.localPolo de Sapucaia do Sul, RS, Brasilpor
dc.degree.specializationGestão Educacional, EaDpor
dc.description.resumoO presente estudo tem como objetivo conhecer o perfil do docente do curso de Medicina Veterinária no Rio Grande do Sul (RS) através de um levantamento sobre a formação dos docentes no que se relaciona aos seguintes aspectos: tempo de formado, instituição de formação, realização de pós-graduação, tempo de docência, áreas de atuação, participação em eventos de formação docente e técnica. A amostra foi composta por 68 docentes de Medicina Veterinária que responderam a um questionário online. Utilizando subsídios teóricos da formação docente pedagógica e apontando o reconhecimento da necessidade de uma qualificação nessa perspectiva como fruto da vontade e comprometimento inovador do educador. Pode-se verificar que somente 18,5% dos docentes atuantes no curso de Medicina Veterinária realizaram especialização na área de educação. A maioria dos entrevistados 36,8% possui experiência docente superior a 15 anos. Os docentes em sua maioria apresentam alto grau de satisfação na profissão. Com os dados colhidos defende-se a formação pedagógica continuada na prática docente no Curso de Medicina Veterinária no RS.por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Educaçãopor


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  • Gestão Educacional - EaD [950]
    Coleção dos trabalhos de conclusão do Curso de Especialização em Gestão Educacional - EaD

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