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dc.contributor.advisorBarcellos, Marilia de Araujo
dc.creatorTimbó, Clara Beatriz Coriolano
dc.date.accessioned2022-06-21T19:00:38Z
dc.date.available2022-06-21T19:00:38Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/24965
dc.description.abstractA degree from the Social Communication – Editorial Production course at the Federal University of Santa Maria enables the exercise of several professions, among them that of a publisher. In a book publishing house, the publisher has several duties, the main objective of the present study is to analyze their representation in the television series Younger, a fictional work that portrays, in a dramatic way, the New York publishing market. To this end, a descriptive-exploratory research was carried out, using the bibliographic method and the documentary procedure. Finally, it was observed what the duties of the Publisher are and how they work based on examples taken from the narrative of the series, which, in turn, presents an editorial market with aspects similar to those of real life, which offers a basis for conducting the current research. In addition, the analysis of the series allowed a better understanding of situations that occur in the publishing market that were explained during the Editorial Production course.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectProdução editorialpor
dc.subjectPublisherpor
dc.subjectFunçõespor
dc.subjectSériepor
dc.subjectYoungerpor
dc.subjectEditorial productioneng
dc.subjectDutieseng
dc.subjectSerieseng
dc.titleO que faz um publisher: uma análise a partir da narrativa da série Youngerpor
dc.title.alternativeWhat a publisher does: an analysis from the narrative of the Younger serieseng
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãopor
dc.degree.localSanta Maria, RS, Brasil.por
dc.degree.graduationComunicação Social - Produção Editorialpor
dc.description.resumoO diploma do curso de Comunicação Social – Produção Editorial da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) possibilita o exercício de diversas profissões, dentre elas a de publisher. Em uma editora do mercado literário, este profissional possui várias funções, as quais o presente trabalho tem como objetivo principal analisar, a partir de sua representação na série televisiva Younger, uma obra ficcional que retrata, de maneira dramatizada, o mercado editorial de Nova York. Para tanto, realizou-se uma pesquisa descritivo-exploratória, que emprega o método bibliográfico e o procedimento documental. Com isso, observamos quais são e como funcionam as funções do publisher por meio de exemplos retirados da narrativa da série, que apresenta um mercado editorial com aspectos semelhantes aos da vida real, o que oferece embasamento para a condução da atual pesquisa. Além disso, a análise da série permitiu melhor entendimento de situações que ocorrem no mercado editorial que foram explicadas durante o curso de Produção Editorial.por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Ciências Sociais e Humanaspor


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