Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
A identificação e mensuração dos custos tributários implícitos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005)
The tribute origin is very ancient. The Word “tribute” comes from the Latin “tributum”. It regards something that by onus is given to the State. The tribute is taxed because it is the social contract cost of living in ...
Custos em uma microempresa de cópias xerográficas: um estudo de caso
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005)
Diferença de custo entre a fotografia digital e analógica
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-09-01)
Análise de alternativas de investimento: terceirizar ou comprar equipamentos de impressão – um estudo de caso
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005-12)
Análise de custos de produção de gêneros alimentícios para um restaurante
(Universidade Federal de Santa Maria, 2009-07-09)
Custo de produção de pães em uma organização militar: um estudo de caso
(Universidade Federal de Santa Maria, 2007-03-09)
O uso de taxa pré-determinada na apuração de custos de produção: um estudo de caso
(Universidade Federal de Santa Maria, 2007-06-03)
Processo de preços dinâmicos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005-08)
In the process of dynamic prices the prices must express the interest of the company
in accomplishing the negotiation. In such a way, it must be personalized and flexible
to supply in different ways, the customers and ...
Contabilidade e gestão estratégica de custos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-06)
With the development of the societies, globalization of the markets and increase in
the competitiveness, the Strategical Management of Costs took great proportions
for the improvement in the product quality and services. ...
Custos hospitalares – uma abordagem teórica
(Universidade Federal de Santa Maria, 2005-08)
Nowadays, the hospital administrators perceive that the main characteristic of a
hospital company of high efficiency and effectiveness, is to possess the domain of
na indispensable tool for the health of any company: to ...