Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 168
A gestão e a organização da escola no processo de alfabetização do aluno de inclusão
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-11-28)
The improvement in the quality of teaching goes beyond high technology equipments, fully equipped classrooms and graduated teachers, mostly when it comes to teaching students with special needs, that in additional to all ...
Tecnologias da informação e comunicação na educação especial (surdos)
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
The purpose of this article is to analyze some aspects of the use of
educational software in the promotion of educational learning for the deaf. In this
sense, the contributions made by educational media become valuable ...
As fragilidades encontradas na inclusão do surdo na rede regular de ensino em Governador Valadares
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
This article is part of an investigation into the weaknesses in the process of inclusion of deaf people in
mainstream education in municipal schools and private Governador Valadares. For both were involved teachers
of ...
Escola inclusiva: uma escola, uma realidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
This monograph aims to determine how the educational process of students with
disabilities in regular schools in the city of Minas Divinolândia. The work aims to
investigate and discuss in a context of inclusive education, ...
A utilização das mídias na educação para a inclusão de pessoas portadoras de necessidades especiais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2011)
Human development is a socio-cultural process, which does not happen in isolation, involves
exchanges between pairs of people. In this sense, the inclusion of students with special needs
in regular education have legal ...
Escola inclusiva: principais desafios dos educandos frente á ação educativa
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-14)
Práticas pedagógicas e a inclusão escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12)
Inclusão de alunos surdos: a visão de colegas ouvintes sobre a presença de alunos surdos no ensino superior
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
A aprendizagem significativa como alternativa de construção do conhecimento para alunos com déficit cognitivo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Formação dos professores: primeiro passo para a inclusão
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)