Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 14
Alunos cadeirantes: experiências docentes em Educação Física
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-28)
This study aimed to understand how physical education teachers in elementary school
working with students in their classes’ wheelchair in public and whether they feel empowered
to deal with the process of inclusion in ...
A repercussão dos projetos de extensão em educação física adaptada no processo formativo dos estudantes de educação física
(Universidade Federal de Santa Maria, 2012-10-01)
This study aimed to identify which projects the impact of Extension in Adapted Physical Education from NAEEFA (Center for Studies and Support of Adapted Physical Education), in the training of students of Physical Education ...
O papel da educação física nas políticas públicas e o processo de inclusão escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-05-14)
Inclusion is a process that has long been discussed nationally in schools, where students with
disabilities are increasingly included in the regular classes. Through the public policies that govern the
guarantee of these ...
Inclusão e formação da identidade do aluno com deficiência
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-03-28)
The aim of this study was to understand how the Physical Education and the Project contribute and / or influence the construction of identity of students with physical disabilities. This study was characterized by being a ...
Política e gestão em saúde: um olhar na legislação da pessoa com deficiência e a conquista de direitos no Brasil
(Universidade Federal de Santa Maria, 2012-12-15)
This is a reflective and bibliography study that aims to analyze the process of inclusion of disabled in policy and management in health, according to the legislation. The first registers about the existence of disabled ...
O tema da inclusão de pessoas deficientes: uma constatação no projeto político no projeto político pedagógico do curso de Licenciatura em Educação Física da UFSM
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
O corpo e a relação com o mundo: a educação física e as pessoas com necessidades educacionais especiais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2009-01-19)
Escola, educação física e judô: possibilidades para aulas inclusivas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2019-02-15)
The present work deals with topics of great relevance for Physical School Education. The study brings with it the interactions between the School, Physical Education and Judo relating how this is worked, in order to bring ...
A inclusão de pessoas com necessidades educacionais especiais (PNEE) na rede regular de ensino no município de Restinga Seca - RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2009)
As funções da comunicação na educação física inclusiva: um estudo com alunos com necessidades educacionais especiais nas classes comuns de ensino
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-01-20)
This study had as objective analyzes the Functions of the Communication in class of School physical education with Pupils With Educational Necessities Special In The Common Classrooms Of Education. It was stage of this ...