Buscar
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
Altas habilidades/superdotação e a relação com a área corporal-cinestésica: estudo de caso
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-10-24)
Neste estudo aborda-se a questão das Altas Habilidades focada na área corporal-cinestésica. Por meio de um estudo de caso de um sujeito artista, com perfil produtivo-criativo, identificou-se várias características das ...
Investigando e analisando as percepções de pais acerca de um filho com indicadores de altas habilidades/superdotação
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-10-24)
This study consisted of description and analysis of the perceptions presented by
parents with a gifted child, emphasizing the vision of the parents about the special
characteristic of their son, your behavior and the ...
“Eu sou vô Juca, um ser inconstante como o brilho das estrelas” – o estudo de um superdotado
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-10-25)
The aim of this study is to investigate the perceptions of an adult individual with indicators of High Abilities/Giftedness (HA/SE) through a study of case, focusing the meanings attributed to the HA/SE, from their familiar ...
Uma análise das experiências pedagógicas e sociais de um aluno identificado com características de altas habilidades/superdotação
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-10-24)
This article aimed to examine the overall educational experiences, social and family that marked the trajectory of life of a student identified with characteristics of high skills / superdotação, as well as the characteristics ...
Altas habilidades/superdotação e transtorno de déficit de atenção e hiperatividade: aproximações e distanciamentos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-10-25)
The aim of this article is to present specific characteristics of High
Abilities/Giftedness and of Attention Deficit Hyperactivity Disorder in order to set up
some ideas of approximation and detachment about those two ...
Um olhar sobre altas habilidades e surdez: algumas reflexões necessárias
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-10-24)
Based in the shortage of studies that focus two distinct areas of Special
Education, this article intends to interlace High Abilities/Gifted and Deafness, in order
to emphasize the importance of identifying the behaviors ...
A inclusão educacional de alunos com altas habilidades/superdotação e os desafios na implantação do projeto político-pedagógico
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-10-25)
The purpose of this article is to analyze the implementation process of the pedagogicalpolitical
project in schools and suggest the formulation of plans for the inclusion of high
abilities/giftedness student. The data ...