Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 21
A inclusão na diversidade como desafio para educação nacional: considerações sobre a educação de surdos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
The actual educational propos proposed the Inclusion of the students with special educational needs of preference in regular teaching, promoting for extension, in different segments of society. However mind in Inclusive ...
Formação dos professores: primeiro passo para a inclusão
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Formação de professores para escola inclusiva
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-13)
Educação inclusiva: desafio para formação de professores
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Práticas pedagógicas para alunos incluídos no ensino regular e a formação do professor na contemporaneidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-15)
This article monographic theme behind the Pedagogical Practices for students enrolled in the face of teacher training. For both main goals is to identify and analyze the methodologies used by teachers working with students ...
Formação de professores para educar na diversidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Inclusão educacional: caminhos trilhados para o processo de escolarização
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
The issue of inclusion of people with special educational needs in various social
sectors has been widely discussed in recent decades and, as a matter of great
importance, remains an area of much debate and research. The ...
Saberes da educação especial nos cursos de licenciatura da Universidade Estadual de Feira de Santana
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Formação de professores em educação especial
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
A formação docente frente a efetivação da educação inclusiva: dificuldades, conquistas e anseios
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Inclusion – face with the ideal of an Integral Education that is the base for the
students to act with autonomy in society – won’t revolutionize only the educational
practices, as well the whole society. In this sense ...