dc.contributor.advisor | Marquezan, Lorena Ines Peterini | |
dc.creator | Arruda, Carla Gonçalves Meira | |
dc.date.accessioned | 2015-06-22T15:37:35Z | |
dc.date.available | 2015-06-22T15:37:35Z | |
dc.date.issued | 2010-09-18 | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/904 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Gestão Educacional, EaD, RS, 2010. | por |
dc.description.abstract | According to the increasing of indiscipline that leads to repetition, exclusion or evading
of many students from school, it became necessary to investigate the reasons that
cause this problem at classrooms. In order to achieve it, the general purpose of this
Monography was to board the problem of indiscipline in the classroom at the
elementary school. To the production of this research, it was consulted writers as
LUCK (1998,2000,2002,2006,2008), PARRAT-DAYAN (2008), SHIMIDT (1989),
SOARES (1989), VASCONCELOS (1995), DALMAS(1994), AQUINO (1996), PIAGET
(1977) and DEMO (1987). The intention is to find, after theoretic research and field
method with interviews, data and observations, solutions to contribute in minimizing
the problem. Its aim is to investigate the causes that lead indiscipline to turn into a
frequent increasing problem to School Management. Teachers should be able to
understand that their point of view of discipline is wrong and build a new view that is:
discipline has to express aliened relations anymore. It’s tried to follow a conscious
discipline where it has participation, respect, responsibility, construction of knowledge,
as well as the forming of the character and citizenship. The aim is that through a
sharing planning, according to the political pedagogical project, all the school
community is engaged, reaching an education with quality and democracy for all.
According to this idea, it will probably result in a reduction of the school evasion rate
and students will begin to respect and like the place that belongs to them. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Indisciplina | por |
dc.subject | Exclusão | por |
dc.subject | Gestão escolar | por |
dc.title | A problemática da indisciplina na sala de aula: estudo de caso de uma escola municipal de Fortaleza | por |
dc.title.alternative | The problem of the indiscipline at the classroom: a case study at a municipal school | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Polo de Fortaleza, CE, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Gestão Educacional, EaD | por |
dc.description.resumo | O presente artigo é uma reflexão sobre o uso pedagógico de Blogs, na aprendizagem dos alunos da educação de jovens e adultos (EJA), séries finais, adiantamento 5 e 6,
(correspondente aos níveis de 7º e 8º séries) de uma escola da rede pública estadual, cidade de Santa Maria- RS. A prática pedagógica foi aplicada na disciplina de Língua Portuguesa, como meio de oferecer aos alunos da EJA, a sua participação no ambiente informatizado de novas situações de aprendizagem. O recurso tecnológico blog, contribuiu para a melhora no desempenho desses educandos, nas atividades de leitura e interpretação, produção textual, além de ter incentivado o gosto pela escrita, também, proporcionou a sua inclusão digital. | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |