Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
Realidade virtual e aumentada como metodologia na educação
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-02-08)
This paper discusses the concepts of Virtual Reality (VR) and augmented Reality (AR), and their performances in the teaching-learning process. The general objective of this proposal is to analyze the application of Virtual ...
Realidade virtual e aumentada na educação: um estudo de caso na disciplina de história no ensino fundamental
(2020-12-11)
This paper presents a case study involving teaching Virtual and Augmented Reality, seeking to help teachers and motivate students, promoting teaching and learning in a dynamic and interactive way. As History is a discipline ...
Uso de tablets nos processos de ensino e de aprendizagem nos anos iniciais do ensino fundamental
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-09)
This paper presents a case study on the qualification of teachers for the application of tablets in the teaching and learning processes of students in the initial grades of elementary school, being used in literacy
and ...
Formação de docentes: carência de utilização de TDIC´s como ferramentas de ensino
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-08)
In the digital society in which we live, wrapped in information that is continually updated and arranged in our hands, the image of students going to school with stacks of books, dictionaries, notebooks divided into specific ...
Um estudo de caso envolvendo os desafios na formação dos educadores durante a pandemia de Covid-19
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-09)
This paper presents a case study This article presents a case study involving the current situation of teacher training in the state network for the use of TDICs (Digital Information and Communication Technologies), to ...
Formação continuada e o uso das tecnologias digitais da informação e comunicação nas escolas municipais de ensino básico - séries iniciais - de Sarandi - RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-09)
This Work of Completion of Course in Computer Degree has, as general objective, to carry out a case study to identify the insertion of TDIC's - Digital Information and Communication Technologies in the Municipal Program ...
Estimulando a alfabetização por meio de tecnologias digitais da informação e da comunicação: um estudo de caso em uma escola pública estadual de Palmeira das Missões – RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-01-07)
This paper presents a case study involving students from the first year of elementary school, which was conducted in a public school, aimed at stimulating the process of literacy through Digital Technologies of Information ...
Qualificação docente para atuar no ensino remoto em tempos de isolamento social devido à pandemia de Covid-19: um estudo de caso em uma escola pública da cidade de Três Passos – RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-07)
This paper presents a case study involving the State Institute of
Education Érico Veríssimo, located in the municipality of Três Passos - RS,
in order to identify the demands in the pedagogical training of teachers,
through ...
O uso das tecnologias digitais da informação e da comunicação nas escolas do campo: um estudo de caso em uma escola pública estadual do campo no município de Jóia/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-07)
This paper presents a case study involving the methodological practices of teachers in a public school inside the city of Jóia/RS. The purpouse of this work was to verify the attitude of teachers in relation to the current ...
A importância dos jogos digitais educacionais na alfabetização dos alunos com deficiência intelectual
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-10)
This paper presents a case study involving a questionnaire to the educators of the initial grades, the application of a technique of three digital educational games and providing playful and concrete strategies that are ...