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Usos sociais do Facebook por migrantes brasileiros na Suécia: identidades, diferenças e dinâmicas interculturais nas redes sociais online.
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-03-15)
Estratégias comunicacionais no contexto de crise: os contratos de comunicação da Petrobras, O Globo e Planalto em mídias digitais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-09-12)
In a crisis context, in which the facts visibility increases, communication has an even more important function, in the sense of contribution to the reputation of organizations. In the presence of this conjuncture, this ...
A circulação de sentidos em “eu não mereço ser estuprada”: uma leitura do acontecimento midiatizado
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-03-11)
The present study investigates emergent forms of social mobilization generated on digital
environments and their eventful character. The intensification of the society mediatization
process points to the interpenetration ...
Danças urbanas: um estilo documentado
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-12-13)
This experimental project aims to provide, through the realization of a documentary, an in-depth space so that members of the Hip-Hop culture, especially of Urban Dances, can manifest themselves, in an attempt to avoid ...
Meios e medos: representações sobre menores infratores nos telejornais uruguaios
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-12-01)
The work's subject is the coverage that the media, through Uruguayan TV newscasts, made over the acts of violence perpetrated by adolescents and its impact on social representations of the child. The surroundings of the ...
Revista Prisma: uma produção colaborativa como expressão da diversidade LGBT em Santa Maria/RS
(2016-12-16)
The present experimental project had the goal of producing a collaborative/collective magazine for the LGBT population of Santa Maria. To elaborate the project of the magazine named "Prisma LGBT", the characteristics of ...
O editor como parte da nova cadeia de publicação: uma experiência de autopublicação
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-12-12)
The present study is composed by a self-publishing experiment made in the Kindle Direct Publishing platform as a way to find out the editors and editorial producers’ possible acting position in order to help authors in a ...
Sensacionalista do site ao livro: convergência e mercado editorial
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-12-12)
This monograph is a case study on the transposition of the site Sensacionalista for the book "Pagar por um livro que está na internet é sinal de genialidade, dizem especialistas." The Sensationalista portal is known for ...
Uso das mídias sociais pelas editoras: um estudo com enfoque na visibilidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-12-12)
This paper presents an analysis of the digital marketing strategies that five Brazilian publishers use, these being Editora Intrínseca, Grupo Editorial Record, Editora Ediouro, Companhia das Letras and Editora Sextante. ...
Atualização e desenvolvimento de projeto gráfico da revista experimental .TXT
(2016-12-16)
The following graduation final work aims to show the process of construction and adaptation of a new graphic design to the experimental magazine .TXT of the course of Social Communication - Journalism, elaborated by the ...