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dc.creatorNascimento, Carlos Alicio
dc.date.accessioned2022-11-30T16:57:57Z
dc.date.available2022-11-30T16:57:57Z
dc.date.issued2008-08-29
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180
dc.description.abstractThis work starts from the general objective of measuring the importance of the propagandist in the spreading about the pharmaceutical products to the medical group with the purpose of improving the marketing of relationship used by the representative. The hypotheses that make reference to the possibility of reaching the objectives are based on the variables identified on the daily routine of the representative along with the doctors. To reach a satisfactory conclusion, it was chosen a group of people where it was applied a questionnaire and carried out the analysis of the data. The result proves the necessity of a more aggressive and innovating market policy completely directed to the client with strong investments on the image of the propagandist.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPropagandapor
dc.subjectMarketingeng
dc.subjectClasse médicapor
dc.subjectAdvertisementeng
dc.subjectMedical groupeng
dc.titleAvaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médicapor
dc.title.alternativeEvaluation of the pharmaceutical advertisement and the relationship of the propagandist along with the medical groupeng
dc.typeDissertaçãopor
dc.description.resumoEste trabalho parte do objetivo geral de mensurar a importância do propagandista na divulgação dos produtos farmacêuticos para a classe médica com o intuito de aperfeiçoar o marketing de relacionamento empregado pelo representante. As hipóteses que remetem à possibilidade de atingir os objetivos estão baseadas nas variáveis identificadas no dia-a-dia do representante junto aos médicos. Para uma conclusão satisfatória foi escolhida uma amostragem da população onde foi aplicado um questionário e realizada a análise de correspondência dos dados obtidos. Os resultados encontrados comprovam a necessidade de uma política mercadológica mais agressiva e inovadora completamente voltada para o cliente e com fortes investimentos na imagem do propagandista.por
dc.contributor.advisor1Lopes, Luis Felipe Dias
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1074372911061770por
dc.contributor.referee1Brasil, Gutemberg Hespanha
dc.contributor.referee2Estivalete, Vania de Fatima Barros
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.departmentEngenharia de Produçãopor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de Produçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Tecnologiapor


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