Buscar
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
A percepção dos professores de educação infantil em relação à contribuição da ludicidade no processo de ensino-aprendizagem
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-21)
This academic work is subject playfulness in kindergarten, highlighting the educational reality of a school municipal schools in the city of Serafina Corrêa, RS, in the perception of teachers working in kindergarten. We ...
O recreio dirigido e o recreio livre em duas escolas do município de São Francisco de Paula/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-21)
Ludicidade e desenvolvimento motor
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-20)
A realidade da educação física escolar nos anos iniciais: percepção dos professores sobre a utilização do lúdico e da recreação para a promoção do desenvolvimento motor infantil
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-20)
This study investigates the reality of physical education in the early years of primary education in a school of the state public school system in the state of Rio Grande do Sul, where, according to current legislation, ...
A ludicidade nas aulas de Educação Física nos anos iniciais do ensino fundamental no município de Sapiranga - RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-21)
This study aimed to analyze the playful contribution to the development of children in physical education classes in the early years of elementary school in the city of Sapiranga-RS. Sought also know the importance of play ...
As experiências de movimento humano e o lúdico na aprendizagem na educação infantil
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-28)
The presente conclusion research course has as the main purpose to answer the followingnquestioning: Ascertaining to the contribuition from experiences oh humam movement into childish Education.
As specific purpose it ...
O brincar na educação infantil: percepção da realidade escolar do município de São Borja
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-21)
This research aims to investigate the play of the offer quality in early childhood education activity within as regular routine ten schools of city schools in the city of São Borja-RS. You can tell that the play is a ...
A dança no ambiente escolar: uma reflexão a partir da percepção docente
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-20)
In the Educational process the dance education can not be seen only as a set of
movements to be performed, or skills to be repeated several times. It is usually only a
placeholder for year-end shows; but contribute in ...