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A representação da mulher negra: uma análise da (in)visibilidade das influencers no YouTube
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022)
This project aims to understand if the black influencers Ana Paula Xongani, Gabi Oliveira, Luci Gonçalves, Náthaly Neri, the Papo de Preta channel, Patrícia Ramos and Xan Ravelli, have relevance and if they achieve visibility ...
Eventos, como fazer acontecer? 10 estratégias de Relações Públicas para inovar no planejamento e na organização de eventos no pós-pandemia
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022)
The proposal of this experimental research project seeks to diagnose the current context of the events sector, by problematizing how the experience applied by public relations can contribute to the sector in the post-pandemic? ...
"Não solto meu nordeste nem a pau": consumo midiático e identidade cultural entre os fãs de Juliette no Twitter
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022)
From the tweet analysis of Juliette’s audience published between January 2021 and July 2022, period that runs since the artist’s participation on the reality show Big Brother Brasil 2021, until the releases of a documentary, ...
A vacina contra a Covid-19 na mídia australiana: análise da cobertura do portal de notícias 9News em meio à onda de desinformação sobre imunizantes
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022)
This work has as its theme the presence of disinformation in the media. In the context of journalistic coverage of the Covid-19 vaccination, whose communication landscape includes processes of infodemics, political ...
"Eu pensei que você só caminhasse por aí tomando vinho branco e mandando beijos": um estudo sobre a representação do profissional de Relações Públicas na série Flack
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022)
The present monograph aims to study how the Public Relations professional is being represented in the audiovisual, through the analysis of films and series, with a specific focus on the English series Flack (LANSLEY, 2019). ...
Eleições check: o TikTok como dispositivo de aproximação entre políticos e jovens eleitores na eleição municipal de São Paulo - SP em 2020
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022)
This paper aims to analyze the argumentative strategies used by candidates Arthur do Val (PATRIOTA), Guilherme Boulos (PSOL) and Jilmar Tatto (PT) through videos published on their official profiles on TikTok app during ...
Estratégias comunicacionais para cantoras negras no Brasil: um olhar sobre o Instagram da IZA
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022)
This work presents a study on communication advice for black singers in Brazil, thinking about the media as a whole, but focusing on communication strategies in digital social networks, especially Instagram. To achieve our ...
A representação da depressão e da melancolia na identidade sad rap
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022)
The present experimental project has the general objective of creating a documentary as an audiovisual piece where depression is represented as a social agenda for groups belonging to the sad rap music genre?, having as a ...