Buscar
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
Neoliberalismo e educação: uma interpretação da reforma do ensino médio (Lei n. 13.415/2017)
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-12-18)
This work analyses Senior High School amends (law number 13.415/2017) trying to understand its acting while bringing about neoliberal doctrines in education areas. Thus, the most influent theoretical currents of the ...
Reforma do ensino médio e a carreira profissional docente de Sociologia
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-07-08)
Este trabalho de conclusão de curso, do curso de Licenciatura em Ciências Sociais da Universidade Federal de Santa Maria – UFSM, tem como o foco de investigação foi a Reforma do Ensino Médio direcionada a estrutura curricular ...
Trabalho precário: direitos e condições de trabalho do professor da educação básica do estado na cidade de Santa Maria/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-09-24)
This study investigates the theme of the precariousness of the work, starting from cases of the teachers' of the state public school of Santa Maria/RS city. The study is interested in analyzing if it has been happening a ...
Ensino mediado por TIC’s potencializando a aprendizagem
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-12-03)
The present work aims to present and analyze Information and Communication Technologies (ICTs), taking into account the need for a complementary and attractive element in the Teaching of Sociology in High School, in view ...
Gênero: um estudo de caso na Escola Érico Veríssimo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-12-12)
This article presents how the teaching of sociology addresses gender issues in schools. Seen as a concept of gender being studied by women among students / as feminism, but not widely used in school curricula and the theme ...
Gênero e sexualidade na escola: experiências de oficinas docentes e discentes na escola Edna May Cardoso município de Santa Maria-RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-12-06)
This monograph aims to analyze the approach in the study of gender and sexuality, within the school and in the formation of students through workshops, as a possibility of construction with social sciences, and together ...