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O uso de plantas alimentícias não convencionais (PANCs) nos estabelecimentos de alimentos e bebidas da oferta turística da Quarta Colônia, RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-08-11)
The use of unconventional food plants (PANCs) in the preparation of food and
beverage (F&B) are ways to enjoy the advantages of Brazilian biodiversity, in addition,
the use of PANCs in gastronomic tourism is fundamental ...
A preservação do patrimônio ferroviário através da revitalização para o uso turístico: um estudo das estações ferroviárias de Canela e Passo Fundo, RS.
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-02-01)
Rail transport has indelibly marked the urban and social development of many locations, with
railway stations assuming crucial roles due to their material and symbolic attributes. The decay
of the railway system and ...
Empreendedorismo sustentável em meios de hospedagem brasileiros.
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-01-26)
Cervejarias artesanais: uma nova experiência turística nos municípios de Santa Maria/RS e Itaara/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-01-26)
This study deals with the Craft Breweries, a new tourist experience in the
municipalities of Santa Maria/RS and Itaara/RS. Thus, the objective sought as
individual breweries installed in the municipalities of Santa Maria ...
Arquitetura hostil e turismo: uma investigação sobre a existência de hostilidade através da arquitetura em espaços urbanos de Santa Maria (RS)
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-01-19)
This paper aims to verify the existence of hostile architecture's mechanisms in Santa
Maria's (RS) downtown area, at the same time it proposes a reflection about these
architecture's model impacts in the social/urban's ...
Marketing digital no setor de turismo - um estudo sobre as publicações científicas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-01-27)
O marketing digital é o processo de promover ações online com a finalidade de atrair
clientes por meio de ferramentas baseadas na internet, sendo consideradas todas as
ações planejadas pelas empresas visando ampliar ...
Fotografia como ferramenta de atração para o turista: um estudo sobre o Parque Witeck
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-01-20)
Photographs play a big role in tourism marketing, as tourists are attracted by friends' posts on
social media. This work has as a corpus of analysis the relationship between the images
produced and the definition of a ...
Caracterização e gestão da semana cultural de Vale Vêneto e o uso da gastronomia local como atrativo turístico
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-01)
This paper presents a case study on the Italian Cultural Week, held since 1986 in
the tourist district of Vale Vêneto - RS, which is located in the municipality of São João
do Polêsine, in the region of the Quarta ...