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A configuração estratégica do discurso em peças publicitárias de refrigerante à base de guaraná: um estudo comparativo entre anunciantes brasileiros.
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-05-31)
This dissertation seek to investigate the speech strategic configuration in the television advertisement plays, comparing the sodas' advertisers Antarctica and Kuat. Understanding the advertising like a product of a process ...
A circulação de sentidos em “eu não mereço ser estuprada”: uma leitura do acontecimento midiatizado
(Universidade Federal de Santa Maria, 2016-03-11)
The present study investigates emergent forms of social mobilization generated on digital
environments and their eventful character. The intensification of the society mediatization
process points to the interpenetration ...
Estratégias discursivas para a ruptura de paradigmas de gênero em livros infantis da Coleção Antiprincesas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-02-19)
This dissertation adopts as a theme the linguistic strategies of approach of the genre in the books antiprincesas. Therefore, it is structured from the collection antiprincesas, whose books spread a new look, which questions ...
Vídeo e imaginário apropriados pelo discurso de telejornais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-01-15)
La recherche Vidéo et imaginaire aproprié pour le discours de la televisión, la proposition est de comprendre la relation entre le médium vidéo avec des formations imaginaires et comment le discours médiatique s'approprie ...
Em busca da complexa simplicidade: o consumo no discurso jornalístico da revista Vida Simples
(Universidade Federal de Santa Maria, 2011-03-14)
In this study, we analyse Vida Simples magazine - published monthly by Abril company -, a publication that intends to show an alternative and simpler lifestyle. However, this proposal also involves the issue of consumption ...