Buscar
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
Interface ensino, pesquisa e extensão: análise de uma abordagem para atividades de visitação a um espaço não formal de ensino
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-03-02)
Teaching, research and extension are considered the three pillars of Brazilian universities, playing together an extremely important role in academic and social development. This research proposed and evaluated a type of ...
Articulação entre as alfabetizações científica, midiática e informacional com a temática imunidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-08-25)
The study developed in this dissertation has as its main focus to investigate the relationship between media and information literacy with the scientific one, from the perspective of the context and improvement of Science ...
Investigação de conteúdo imagético: o que revelam as imagens de célula na internet?
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-02-28)
Com a atual explosão tecnológica muitos recursos didáticos têm sido empregados nas aulas de ciências e biologia, o que antes era pesquisado em livros e enciclopédias, hoje está disponível on-line, facilitando a busca e ...
O currículo formativo e a formação de professores de ciências: exercício profissional, desafios e possibilidades
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-10-21)
The Science curricular component taught during elementary school, requires an
interdisciplinary practice from educators, since it comprises several branches of Natural
Sciences. Faced with such possibilities and needs, ...
Proposta de atividades didáticas para a formação docente inicial e continuada com o enfoque em aspectos da aprendizagem baseada em problemas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-12-17)
Nowadays, teaching is still developed in a traditional, descriptive, bookish way, with an emphasis on the
memorization of concepts, which results in decontextualized contents and without any connection with social,
technological ...
O ensino de ciências na educação infantil: as percepções dos docentes frente ao ensino de ciências e suas possíveis implicações na formação dos estudantes
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-02-28)
Understanding the assumptions related to the development of scientific thinking in the
formation of individuals is a fundamental prerogative for understanding subsequent
educational processes. In this way, we turn our ...
Metodologia de Scaffolding para resolução de problemas de física no contexto de Educational Design Research
(Universidade Federal de Santa Maria, 2023-08-30)
This dissertation focuses on studying the competence of Problem-Solving in the context of
Physics, utilizing the methodology of Scaffolding. To achieve this objective, the Educational
Design Research approach was adopted ...
A polinização e as abelhas: uma sequência didática para o ensino de ciências nos anos iniciais do ensino fundamental
(Universidade Federal de Santa Maria, 2023-11-30)
Teaching science to children means enabling them to explore the environment in which they
live. From this point of view, the school environment must be stimulating and enable this
interaction. It must be backed up by a ...