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dc.contributor.advisorCastro, Sabrina Fernandes de
dc.creatorPes, Alana Zucuni
dc.date.accessioned2022-12-02T13:04:39Z
dc.date.available2022-12-02T13:04:39Z
dc.date.issued2018-12-19
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/27218
dc.description.abstractThis study presents a research on equitherapy, specifically on the role of the pedagogue in this field of non-formal education. Equitherapy is a therapeutic method performed on the horse that is inserted in an interdisciplinary approach. This seeks the development of the individual in its biopsychosocial aspects, that is, it helps and stimulates the motor, emotional and social development, aiming the well-being of the practitioner. The objective of this research was to analyze the role of the pedagogue in equitherapy, describing the possibilities to work in the profession and the attribution of the pedagogue in it. The research was characterized as meta-analysis, it searched for works of graduation or post-graduation published in the last years (2007 to 2018), being based on the following platforms of research: Portal of Periodicals - CAPES, Catalog of Theses and Dissertations and Google Scholar, having as descriptions equitherapy and Pedagogy. We conclude that the pedagogue can work in equitherapy and develop their functions and pedagogical practices with the horse, and can help the practitioner in their school development.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEquoterapiapor
dc.subjectEducação não formalpor
dc.subjectPedagogopor
dc.titleAtuação do pedagogo na Equoterapiapor
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãopor
dc.degree.localSanta Maria, RS, Brasil.por
dc.degree.graduationCurso de Pedagogia Licenciatura Plena Diurnopor
dc.description.resumoEste trabalho apresenta um estudo sobre a equoterapia, especificamente sobre a atuação do pedagogo nesse espaço de educação não formal. A equoterapia é um método terapêutico realizado sobre o cavalo que está inserido numa abordagem interdisciplinar. Essa busca o desenvolvimento do indivíduo em seus aspectos biopsicossociais, isto é, auxilia e estimula o desenvolvimento motor, emocional e social, visando o bem-estar do praticante. O objetivo desta pesquisa foi analisar a atuação do pedagogo na Equoterapia, descrevendo as possibilidades para exercer a profissão e a atribuição do pedagogo na Equoterapia. A pesquisa caracterizou-se como meta-análise, buscou os trabalhos de graduação ou pós-graduação publicados nos últimos anos (2007 até 2018), baseando-se nas seguintes plataformas de pesquisas: Portal de Periódicos – CAPES, Catálogo de Teses e Dissertações e Google Acadêmico, tendo descritores Equoterapia e Pedagogia. Concluímos que o pedagogo pode trabalhar na Equoterapia e desenvolver suas funções, práticas pedagógicas junto com o cavalo, podendo auxiliar o praticante no seu desenvolvimento escolar.por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Educaçãopor


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