Buscar
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
Vivências como residente no contexto da pandemia e pós-pandemia em uma escola pública de Santa Maria/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2024-01-04)
The present study is characterized as a Course Completion Work - TCC, being a prerequisite for completing higher education. Its theme is: the pedagogical residency in the Pedagogy course during the pandemic and post-pandemic ...
A alfabetização no contexto pós-pandêmico: reflexões com professoras dos 1º aos 3º anos de escolas municipais em Santa Maria/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2024-02-12)
The study focuses on the challenges experienced by elementary school teachers in the literacy cycle of two municipal schools in Santa Maria during the two years following the period of social isolation. The theoretical ...
Processos formativos e aprendizagem docente: desafios da Pedagogia Noturno da UFSM
(Universidade Federal de Santa Maria, 2024-02-08)
This research is a Final Course Work that aims to understand how teacher learning and the formative processes of students in the night pedagogy course at UFSM occur. The specific objectives were: the identification of ...
Gênero e Educação Física Escolar: a Educação Infantil e os Aos Iniciais do Ensino Fundamental na pauta do GTT gênero do colégio brasileiro de ciências do esporte
(Universidade Federal de Santa Maria, 2024-02-07)
This undergraduate thesis (TCC) aims to understand the relations of gender in the physical education in child education and in the beginning of elementary school discussed in the academic productions of the Study Group on ...
Socialização das crianças após confinamento pandêmico: desafios e reflexões do retorno presencial
(Universidade Federal de Santa Maria, 2024-02-26)
La socialización en la educación infantil es parte essencial del desarrollo integral de los niños y con el aislamiento social causado por el COVID-19, los niños no tuvieron la oportunidad de socializar entre sus compañeros. ...
Memórias não são só memórias: relatos de vivências no processo de formação inicial em pedagogia
(Universidade Federal de Santa Maria, 2024-01-11)
This research project is characterized by the production of an autobiographical narrative research which seeks to describe and analyze elements of my own childhood and training as a pedagogue in parallel with experiences ...