Buscar
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
O uso da internet na comunicação institucional
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-12-20)
The present article approaches the use of communicational strategies and their importance as well, in order to maximize interaction between the institution and its publics. The communicational processes supported by digital ...
Comunicação institucional e internet: novos espaços na relação sujeito-instituição
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-12-20)
Este artículo tiene como objetivo comprender las relaciones que se establecen entre públicos y organizaciones delante de los nuevos espacios de interacción/comunicación proporcionados por la Internet. Presuponiendo que ...
O discurso como estratégia de comunicação e legitimação da Igreja Católica
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-12)
The Catholic Church, as a predominant religious institution in Latin America, has been using, in
vehicles of guided communication, a rhetoric towards scientific knowledge and commited to the social
aspects, aiming at ...
O texto icônico: elementos morfológicos e suas significações na publicidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-12-20)
The advertisement has been transformed into a discoursive space of persuasion. Throughout the composotion
of its images, wich are the fundamental components of advertising enunciation mechanism, it strategically
produces ...
Conteúdos televisivos locais no break comercial: uma estratégia no sistema de rede
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-12-05)
The article deals with regionalization of televising content. To (re)broadcasters which dispose of quite a limited time for broadcasting local programming, producing “programetes” (short time insertion programs) broadcasted ...
Recepção cinematográfica: um estudo de caso sobre a audiência popular do cineclube Lanterninha Aurélio Itinerante
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-12-07)
As organizações sociais no espaço midiatizado: os suportes digitais como meios e estratégias de representação organizacional
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-11-30)
This theoretical assay aims at to situate the study of the representation of the social organizations in the midiatized space. When retaking concepts as representation, midiatized space and field of media, we verify that ...
Sensacionalismo, espetacularização e jornalismo popular: estratégias na disputa pelo leitor entre A Razão e Diário de Santa Maria - Uma observação sobre o caso da esquartejada –
(Universidade Federal de Santa Maria, 2006-12-15)
Considering that every newspaper is also a business, and that a business needs costumers to be
up to the market, it's known that, since 2002, there's a competition to cativate readers in Santa
Maria. When Diário de Santa ...