Buscar
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
Contradições e precariedades no trabalho terceirizado: o papel da gestão pública federal no enfrentamento aos dilemas da terceirização em uma instituição de ensino superior pública
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-08-30)
Globalization and the advance of the capitalist system are reflected in scenarios of
constant political, economic and social changes, resulting in big transformations in the
world of work in recent decades. Within this ...
Propostas de melhoria na gestão do programa de pós-graduação em gestão de organizações públicas a partir dos critérios definidos pela Capes
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-06-25)
This study aims to propose suggestions for management improvements in the postgraduate program Public Organizations Management (PPGOP) based on CAPES Evaluation System. The methodology is classified as qualitative in terms ...
Instrumento de medição de resultado (IMR): um modelo padronizado para fiscalização e remuneração de contratos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-08-27)
This master’s dissertation aimed to identify the obstacles to this end, a qualitative, applied and descriptive research was carried out with the managers and technical inspectors of contracts of the Federal Institutions ...
A gestão estratégica de pessoas em uma universidade pública: o estudo de caso da Universidade Federal do Pampa
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-12-01)
The present work has as its theme the strategic management of people in a public university, the case study of the Federal University of Pampa. A case study was carried out with a qualitative approach, in which was analyzed ...
Avaliação dos valores lean management e sua influência em práticas sustentáveis em instituições de ensino superior – IES
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-08-02)
The Lean philosophy and sustainability have been discuted recently in studies and
research in Higher Education Institutions - HEIs. The Lean philosophy aims to
eliminate waste and generate value for the target audience ...