Buscar
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
Formação continuada de professores da educação infantil do município de Santa Maria/RS: conquistas e impasses na implementação das políticas públicas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-02-24)
This study aimed to investigate how the municipality of Santa Maria/RS has been
articulating public policies for the continuing education of Early Childhood Education
teachers in the last three years (2019-2021). Thus, ...
A educação infantil (4 e 5 anos de idade) no contexto das escolas de ensino fundamental do município de São Pedro do Sul/RS: estão sendo garantidos os direitos da criança nessa primeira etapa da educação básica?
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-02-22)
This master's thesis was part of the research line LP1: Policies and Management of Basic and Higher Education, of the Graduate Program in Public Policies and Educational Management, at the Federal University of Santa ...
Parceria público-privada na educação infantil: o atendimento à demanda de vagas no município de Santa Maria/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2023-01-23)
This dissertation entitled “PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP IN EARLY CHILDHOOD
EDUCATION: MEETING THE DEMAND FOR VACANCY IN THE MUNICIPALITY OF
SANTA MARIA/RS”, was developed in Research Line I - Policies and Management ...
Parâmetros para a qualificação da formação permanente de professores que atuam na educação infantil
(Universidade Federal de Santa Maria, 2023-02-03)
This dissertation is part of the scope of productions resulting from the Professional Master's Course in Public
Policies and Educational Management, from the Graduate Program in Public Policies and Educational
Management ...
Políticas da infância: relações dialógicas e possibilidades de auto (trans) formação na Unidade de Educação Infantil Ipê Amarelo/UFSM
(Universidade Federal de Santa Maria, 2023-10-18)
This research project is part of the Postgraduate Program in Public Policy and
Educational Management - professional master's degree - and addresses the issue of
Public Policy, being linked to research line 1 - Policy ...