Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
As fragilidades encontradas na inclusão do surdo na rede regular de ensino em Governador Valadares
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
This article is part of an investigation into the weaknesses in the process of inclusion of deaf people in
mainstream education in municipal schools and private Governador Valadares. For both were involved teachers
of ...
Escola inclusiva: uma escola, uma realidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
This monograph aims to determine how the educational process of students with
disabilities in regular schools in the city of Minas Divinolândia. The work aims to
investigate and discuss in a context of inclusive education, ...
Práticas pedagógicas e a inclusão escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12)
Considerações sobre a inclusão dos alunos surdos no ensino regular: o que dizem os professores
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Educação inclusiva: integrar x incluir educar na universidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-08-10)
This work included ideas on teaching practices from the analysis of actions
aimed at raising teachers' reflections that cause the search for a new paradigm, to
express attitudes more innovative, responding to the ...
Educação especial: eis a questão!
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-08)
Inclusão e práticas escolares: problematizando a formação docente
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-17)
This article discusses an aspect of utmost importance from the perspective of the
legal bases which support the inclusion of people with special needs in regular
primary schools, especially when it comes to training ...
As tecnologias de informação e comunicação (TIC’S): autonomia e aprensizagem para as pessoas especiais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)
Práticas educativas para a construção de uma escola inclusiva
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)
Inclusão de pessoas com deficiencia auditiva no ensino regular
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)
This paper tries to show the principles, rationale and essential features of
Inclusive Education, in particular the relationship established today at Escola
Estadual Nossa Senhora de Fátima in Januária, of the dynamics ...