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dc.creatorCortez Neto, Angelo
dc.date.accessioned2022-10-21T19:55:13Z
dc.date.available2022-10-21T19:55:13Z
dc.date.issued2003-08-04
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/26630
dc.description.abstractThis work aimed to characterize, to measure and to develop the quality of the physiotherapeutic service in three different hospitals. To reach the objectives quality indicators they were used (IDs) and the quality function deployment. The obtained results, through those two tools, they suggest to invest in the students' training; to aim the motivation and interpersonal relationship; to provide the safety in the practical theoretical knowledge and to accomplish a multidisciplinary with the medical team. These relationships of the results of the tools facilitate the scientific administration of a physiotherapy service, the "QFD" turns possible the characterization of the quality and because of this it selects the technical or administrative actions based on the customer's opinion for the improvement of the service, and the "IDs", evaluate the characteristics of the quality of their customers' service, however, those tools should be applied periodically for the continuous improvement of the quality of the service.eng
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectQFDpor
dc.subjectFisioterapiapor
dc.subjectPhysiotherapyeng
dc.titleHospitais com características organizacionais diferenciadas: aplicação do QFD nos serviços de fisioterapiapor
dc.title.alternativeHospitals with differentiated organizational characteristics: application of QFD in the services of physiotherapyeng
dc.typeDissertaçãopor
dc.description.resumoEste trabalho objetivou caracterizar, mensurar e desenvolver a qualidade do serviço fisioterápico em três diferentes hospitais. Para alcançar os objetivos foram utilizados indicadores de qualidade (IDs) e o desdobramento da função qualidade. Os resultados obtidos, através dessas duas ferramentas, sugerem investir no treinamento dos alunos; objetivar a motivação e relação interpessoal; proporcionar segurança nos conhecimentos teórico práticos e realizar uma multidisciplinariedade com a equipe médica. Estas relações dos resultados das ferramentas facilitam a administração científica de um serviço de fisioterapia, o "QFD" torna possível a caracterização da qualidade e por isso seleciona as ações técnicas ou administrativas baseado na opinião do cliente para a melhoria do serviço, sendo que os "IDs", avaliam as características da qualidade do serviço de seus clientes, entretanto, essas ferramentas devem ser aplicadas periodicamente para o melhoramento contínuo da qualidade do serviço.por
dc.contributor.advisor1Godoy, Leoni Pentiado
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7499692835204617por
dc.contributor.referee1Lopes, Luis Felipe Dias
dc.contributor.referee2Azambuja, Marcelo
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6655930366672886por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.departmentEngenharia de Produçãopor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de Produçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Tecnologiapor


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