Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
A ação comunicativa na formação de professores da modalidade educação a distância (EaD)
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-05-18)
This work results of a theoretical-empirical research and its purpose, following the postulation of the Theory of Communicative Action by Jürgen Habermas, to identify, to interpret and to understand the rationality that ...
Repercussões das atividades desenvolvidas pelos projetos institucionais da UFSM no âmbito do PIBID/CAPES/MEC em escolas públicas de educação básica
(Universidade Federal de Santa Maria, 2012-08-13)
This research, we sought to understand the implications on Public Elementary Schools
(PES) activities in the developed within the institutional subprojects PIBID/CAPES/UFSM.
For this, we set out to answer the following ...
A atividade orientadora de ensino como organizadora do trabalho docente em Matemática: a experiência do clube de matemática na formação de professores dos anos iniciais
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-07-01)
This study aims to search for training process of teachers in a group that organizes math teaching activities in a shared manner to the elementary school early years. Our theoretical assumptions are based on the Historical ...
Possibilidades para a articulação entre teoria e prática em cursos de licenciatura
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-03-26)
This research was carried out inside Programa de Pós-Graduação em Educação of Centro de Educação from
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), articulated to Research Project Dilemas e Perspectivas para a Inovação ...
Oficinas como dispositivo na formação de professores: produção discursiva sobre sexualidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-04-12)
This research had as challenge to think on how power and knowledge operations function, in the teachers and future teachers discourses, considering questions involving sexuality. The desire to think in this way is related ...
O plural e o singular: o ensino de História entre a formação de professores e o sujeito que narra
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-04-05)
The present work is linked to the Research Line 2 - School Practice and Public Policy, from
the Program in Education, Federal University of Santa Maria. Our goal is to search through
the narrative identity of graduated ...
Narrativas de estagiários e memórias: a formação de professores a partir do dito/ escrito/ lembrado
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-05-09)
This study was developed under the guidance of the Graduate Studies Program in Education at the Federal University of Santa Maria Brazil (UFSM-BR) and is inserted into the LP1 line of research: education, knowledge and ...
Entre o presencial e o virtual: movimentos em direção a novos saberes da docência superior
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-03-25)
This study, conducted in the context of the Research Line Training, Knowledge and Professional Development, the Graduate Program in Education at Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) aims at investigating the impact ...
A formação de professoras da educação rural sobre a violência
(Universidade Federal de Santa Maria, 2012-03-02)
This work presents the results of a Master of Education research linked to Line of
research Formação, Saberes e Desenvolvimento Profissional (LP1) of
PPGE/UFSM. Through a case study, it sought to highlight the life ...
Educação escolar indígena, intercultura e formação de professores (as) - uma pesquisa a partir das proposições da biologia do amor e da biologia do conhecimento de Humberto Maturana
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-03-27)
This research paper I present as Dissertation in Education, Training Line Knowledge and Professional Development (PPGE-UFSM), aim to contribute to theoretical and epistemological for Teacher Education (as) in general, and ...