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dc.creatorSouza, Alessandra
dc.date.accessioned2023-12-20T17:26:32Z
dc.date.available2023-12-20T17:26:32Z
dc.date.issued2023-08-30
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/30913
dc.description.abstractThe SARS-CoV-2 (COVID-19) pandemic has affected the functioning of several marketing models in Brazil and worldwide. According to the Brazilian Institute of Geography (IBGE), of the 3.2 million companies operating in the first half of August 2020, 38.6% indicated that the pandemic significantly affected their results. One of the marketing models affected by the pandemic was the Ana Primavesi Fair, which is an organic fair that sells agroecological products. Faced with this new reality, it was asked: What were the changes that occurred in the relations between farmers and consumers of the Ana Primavesi Fair, resulting from the SARSCoV-2 (COVID-19) pandemic. It was possible to identify in the speech of farmers and consumers that there were changes in the fair, such as: change of location, concern with sanitary measures and distancing of people inside the fair. The dynamics between farmer and consumer were understood as positive, because the relations were closer between them. The differences between conventional and organic agriculture were analyzed, and the contrast between both was observed. The difficulties of farmers during the pandemic period have been identified in a variety of ways, such as the change of the market location and the fear of consumers going to the fair at the beginning of the pandemic. It was possible to understand the new relationships between farmer and consumer, because several customers knew the fair through social networks.eng
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPandemiapor
dc.subjectAgricultorespor
dc.subjectCovid-19por
dc.subjectAgricultura orgânicapor
dc.subjectPandemiceng
dc.subjectFarmerseng
dc.subjectOrganic farmingeng
dc.titleAs transformações da feira Ana Primavesi, em Santa Maria/RS, em decorrência da pandemia do SARS-CoV-2 (Covid-19)por
dc.title.alternativeThe transformations of the Ana Primavesi fair, in Santa Maria/RS, due to the SARS-CoV-2 pandemic (Covid-19)eng
dc.typeDissertaçãopor
dc.description.resumoA Pandemia da SARS-CoV-2 (COVID-19) afetou o funcionamento de vários modelos de comercialização no Brasil e no mundo. Segundo o Instituto Brasileiro de Geografia (IBGE), das 3,2 milhões de empresas em funcionamento na primeira quinzena de agosto de 2020, 38,6% indicaram que a pandemia afetou significativamente seus resultados. Um dos modelos de comercialização afetados pela pandemia foi a Feira Ana Primavesi, que é uma feira orgânica que comercializa produtos agroecológicos. Diante desta nova realidade questionou-se: Quais foram as modificações ocorridas nas relações entre agricultores e consumidores da Feira Ana Primavesi, decorrentes da pandemia da SARS-CoV-2 (COVID-19). Foi possível identificar na fala dos agricultores e consumidores que houve modificações na feira, tais como: mudança de local, preocupação com as medidas sanitárias e distanciamento de pessoas dentro dela. Compreendeu-se as dinâmicas entre agricultor e consumidor como positivas, pois as relações foram de maior aproximação entre eles. Analisou-se as diferenças de agricultura convencional e agricultura orgânica, podendo observar a contraposição entre ambas. As dificuldades dos agricultores durante o período de pandemia foram identificadas nos mais diversos motivos, tais como a troca do local da feira e o medo dos consumidores de ir a feira no começo da pandemia. Foi possível entender as novas relações entre agricultor e consumidor, pois vários clientes conheceram a feira por meio de rede sociais.por
dc.contributor.advisor1David, Cesar De
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2003244296217013por
dc.contributor.referee1Becker, Elsbeth Léia Spode
dc.contributor.referee2Fontana, Cleder
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9839169522949475por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.departmentGeografiapor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Geografiapor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::GEOGRAFIApor
dc.publisher.unidadeCentro de Ciências Naturais e Exataspor


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