dc.contributor.advisor | Marquezan, Lorena Inês Peterini | |
dc.creator | Rosa, Gícelda Maria Fernandes Jaime | |
dc.date.accessioned | 2023-05-19T15:11:11Z | |
dc.date.available | 2023-05-19T15:11:11Z | |
dc.date.issued | 2005-03-15 | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/29133 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Educação, RS, 2005. | por |
dc.description.abstract | The present qualitative research looked for to develop the importance of
the solemnity-image and/or of the self-esteem and of the children’s autoconcept
that are part of the Preschool (Infantile Education. In another epoches, and for a
long time, the Infantile Education was only seen totaly in a practice assistencial
being considered only the aspects: physical and cognitive. Today, the school
has important function in the individual’s formation, considering the child in all its
aspects affective, cognitive, psychomotor, moral and social as facilities
instrument in the process teach-learning. Therefore, the child deserves to be
looked at according to the present essential objectives in the Pedagogic Plans
Political of Infantile Education, that are the to take care and educating. The care
and the education are processes intrincicly tied up and unfinished. So, we tried
to increase the development of the solemnity-image and/or self-esteem and
through games, funs, films, literature and partner-cultural activities. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Educação infantil | por |
dc.subject | Auto-estima | por |
dc.subject | Conhecimento | por |
dc.subject | Infantile education | eng |
dc.subject | Self-esteem | eng |
dc.subject | Knowledge | eng |
dc.title | Ressignificando a auto-Imagem e/ou auto-estima e o autoconceito de crianças pré-escolar (educação infantil) | por |
dc.title.alternative | Resignifying the solemnity-Image and/or self-esteem and autoconcept of children preschool (infantile education) | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Santa Maria, RS, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Educação | por |
dc.description.resumo | A presente pesquisa qualitativa busca desenvolver a importância da
auto-imagem e /ou da auto-estima e do autoconceito das crianças que fazem
parte da Pré-Escola (Educação Infantil). Em outras épocas, e durante muito
tempo, a Educação Infantil era vista somente numa prática totalmente
assistencial, sendo considerados somente os aspectos: físico e cognitivo. Hoje,
a escola tem papel importante na formação do indivíduo, considerando a
criança em todos os seus aspectos: afetivo, cognitivo, psicomotor, moral e
social como instrumento facilitador no processo ensino-aprendizagem. Portanto,
a criança merece ser olhada segundo os objetivos essenciais presentes na
Proposta Político Pedagógica da Educação Infantil, que são o cuidar e o
educar. O cuidado e a educação são processos intrinsecamente ligados e
inacabados. Assim, tentamos aumentar o desenvolvimento da auto-imagem
e/ou auto-estima e autoconceito através de jogos, brincadeiras, filmes, literatura
e atividades sócio-culturais. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |