dc.contributor.advisor | Paixão, Márcia Eliane Leindcker da | |
dc.creator | Guarda, Tatiane Alvez | |
dc.date.accessioned | 2024-03-01T14:51:09Z | |
dc.date.available | 2024-03-01T14:51:09Z | |
dc.date.issued | 2024-01-11 | |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/31599 | |
dc.description.abstract | This research project is characterized by the production of an autobiographical narrative research which seeks to describe and analyze elements of my own childhood and training as a pedagogue in parallel with experiences lived during the training process in the classroom based
on children's reports. , seeking to reflect on the intersubjective relationship that such elements played during my training as a pedagogue. To do this, I will transcribe memories about my childhood with the aim of thinking about them in relation to the stories and experiences I ived and how this process affected my initial training, based on the laws, norms and guidelines that
guide the practice of early childhood education in Brazil. The aim of this work is to think about the different intersubjective nuances that exist between pedagogical practice and the human development of the children involved. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Narrativa | por |
dc.subject | Autobiográfica | por |
dc.subject | Infância. Pedagoga | por |
dc.title | Memórias não são só memórias: relatos de vivências no processo de formação inicial em pedagogia | por |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação | por |
dc.degree.local | Santa Maria, RS, Brasil | por |
dc.degree.graduation | Curso Pedagogia Noturno - Licenciatura | por |
dc.description.resumo | O presente projeto de pesquisa se caracteriza pela produção de uma pesquisa narrativa
autobiográfica pela qual se busca descrever e analisar elementos da minha própria infância e
formação como pedagoga em paralelo a experiências vividas durante o processo de formação
em sala de aula a partir de relatos das crianças, buscando refletir sobre a relação intersubjetiva
que tais elementos desempenharam no decorrer de minha formação como pedagoga. Para isso,
transcreverei memórias sobre minha infância com o objetivo de pensá-las em relação aos relatos
e experiências vividas e como esse processo afetou minha formação inicial, tendo como base
as leis, normas e diretrizes que norteiam a prática da educação infantil no Brasil. O intuito deste
trabalho é pensar sobre as diferentes nuances intersubjetivas existentes entre a prática
pedagógica e o desenvolvimento humano das infâncias envolvidas | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |