dc.contributor.advisor | Marquezan, Reinoldo | |
dc.creator | Bezerra, José Lopes | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T11:22:14Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T11:22:14Z | |
dc.date.issued | 2009-08-08 | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/1208 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Gestão Educacional, EaD, RS, 2009. | por |
dc.description.abstract | With the globalization, the capitalist ideas of the great world-wide powers if propagate
politically for the developed countries economic and that to the few the requirements made for the foreign market had been inserted in its social structures. sto was possible with the installation of the multinationals that unchained the technological advance. Beyond the technological advance in the companies whom a bigger productivity in a lesser time aims at, we are coexisting a technological revolution in the communicational area where thousand of involved people for the immediate information of the social medias has access the some information, making possible, the disruption of the barrier of the space and the time. Ahead of this, as they are the pupils of the Young Education of e Adult, who little or had never had access to the school, and that the only technique of known work is that they had developed through the manual force. Thinking about this, it is our fidget ahead of this picture of Education of Young and Adults in the EMEIF Director Antonio Martins Filho. The digital inclusion is a sufficiently recurrent subject of our present time. The deriving necessities of the current social requirements, determined for the technological advance, evidence different excluded profiles of digital. Among others exclusion forms. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Inclusão digital | por |
dc.subject | Globalização | por |
dc.subject | Revolução tecnológica | por |
dc.title | Inclusão digital dos alunos da EJA III da EMEIF Reitor Antonio Martins Filho | por |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Polo de Fortaleza, CE, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Gestão Educacional, EaD | por |
dc.description.resumo | Com a globalização, as idéias capitalistas das grandes potências mundiais se propagam pelos países desenvolvidos econômico e politicamente que aos poucos foram inseridas em suas estruturas sociais as exigências feitas pelo mercado estrangeiro. Isto foi possível com a instalação das multinacionais que desencadeou o avanço tecnológico. Além do avanço tecnológico nas empresas que visa uma maior produtividade num menor tempo, estamos convivendo com uma revolução tecnológica na área comunicacional em que milhares de pessoas envolvidas pela informação imediata dos meios de comunicação social têm acesso as várias informações, possibilitando, o rompimento da barreira do espaço e do tempo. Diante
disso, como ficam os alunos da Educação de Jovens e Adultos, que pouco ou nunca tiveram acesso à escola, e que a única técnica de trabalho conhecida é que desenvolveram através da força braçal.Pensando nisso, fica a nossa inquietação diante desse quadro de Educação de Jovens e Adultos na EMEIF Reitor Antônio Martins Filho. A inclusão digital é um tema bastante recorrente da nossa atualidade. As necessidades oriundas das atuais exigências sociais, determinadas pelo avanço tecnológico, evidenciam diferentes perfis de excluídos digitais. Entre outras formas de exclusão. | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |