dc.contributor.advisor | Oliveira, Cícero Santiago de | |
dc.creator | Tonello, Karina Andreia Laurini | |
dc.date.accessioned | 2019-08-07T13:13:01Z | |
dc.date.available | 2019-08-07T13:13:01Z | |
dc.date.issued | 2012-11-30 | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/17727 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Gestão Educacional, EaD, RS, 2012. | por |
dc.description.abstract | This research aims to analyze the Continuing Education of teachers working at the Municipal School of Defendants John the Baptist Elementary School in the city of New Barreiro (RS). The main objective of the study was to understand the contributions of continuing education in pedagogical practice of teachers working in the field. And to make this possible, we carried out a qualitative research case study, which was attended by seven professors among them, Pedagogical Coordinator and Director of the school and also the documentary analysis of school. The continuing education is important according to the participants, providing conditions for the improvement of teaching practices, thus seeking to upgrade to meet technological advances. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Formação continuada | por |
dc.subject | Gestão escolar | por |
dc.subject | Políticas públicas | por |
dc.subject | Continuing education | eng |
dc.subject | School management | eng |
dc.subject | Public policy | eng |
dc.title | Gestão escolar e a formação continuada na educação do campo | por |
dc.title.alternative | School management and continuing education in the field of education | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Polo de Constantina, RS, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Gestão Educacional, EaD | por |
dc.description.resumo | A presente pesquisa objetiva analisar a Formação continuada de professores que atuam na Escola Municipal de Ensino Fundamental João Batista Réus no município de Novo Barreiro (RS). O objetivo central do estudo foi compreender as contribuições da formação continuada na prática pedagógica de professores que atuam no campo. E para que isso fosse possível, realizou-se uma pesquisa qualitativa do tipo estudo de caso, na qual participaram sete professores entre eles, Coordenador Pedagógico e Diretora da escola e, também a análise documental da escola. A formação continuada é importante segundo as colaboradoras, proporcionando condições para a melhoria das práticas pedagógicas, atualização buscando assim atender aos avanços tecnológicos. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |