Show simple item record

dc.contributor.advisorPizzolato, Morgana
dc.creatorArns, Allana
dc.date.accessioned2021-07-15T14:05:58Z
dc.date.available2021-07-15T14:05:58Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/21480
dc.description.abstractThe current growing participation of the service sector in the country's economy is generating a need for companies in this sector to implement systematic improvements in their processes in order to meet growing demand and make them more competitive in today's market. One of the services that fits in this scenario is the sale of agricultural machines, as the country has been recognized by world manufacturers as one of the main markets of operation and investment. Based on this reality, this action research aims to analyze the results of the implementation of PDCA in an agricultural machinery dealership, through the application of the methodology and the identification of difficulties along the process. The system implemented aims to make significant improvements in the sales process of new agricultural machinery of the company and train employees in the PDCA methodology. As a result, the study brought actions focused on reducing the lead time of the company's sales process, established better work routine management of employees and enabled them to seek opportunities for process improvements, as well as made everyone aware about the importance of continuous improvement.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectPDCApor
dc.subjectserviçospor
dc.subjectconcessionáriapor
dc.subjectmáquinas agrícolaspor
dc.subjectPDCAeng
dc.subjectserviceseng
dc.subjectdealereng
dc.subjectagricultural machineryeng
dc.titleAplicação do PDCA em concessionária de máquinas agrícolaspor
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãopor
dc.degree.localSanta Maria, RS, Brasilpor
dc.description.resumoA atual crescente participação do setor de serviços na economia do país está gerando uma necessidade nas empresas desse setor de implementar sistemáticas de melhorias nos seus processos com intuito de atender à crescente demanda e torná-las mais competitivas no mercado atual. Um dos serviços que se enquadra nesse cenário é a venda de máquinas agrícolas, visto que o país vem sendo reconhecido por fabricantes mundiais como um dos principais mercados de atuação e investimento. Tendo em vista esta realidade, a presente pesquisa-ação tem como objetivo analisar os resultados da implantação do PDCA em uma concessionária de máquinas agrícolas, através da aplicação da metodologia e da identificação das dificuldades ao longo do processo. A sistemática implantada tem como proposta fazer melhorias significativas no processo de vendas de máquinas agrícolas novas da empresa e capacitar colaboradores em relação à metodologia do PDCA. Como resultado, o estudo trouxe ações focadas na redução do lead time do processo de vendas da empresa, estabeleceu um melhor gerenciamento de rotina do trabalho dos colaboradores e os capacitou na busca por oportunidades de melhorias em processos, além de ter conscientizado a todos em relação à importância da melhoria contínua.por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Tecnologiapor


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


O Manancial - Repositório Digital da UFSM utiliza a versão 4.1 do software DSpace.
Av. Roraima, 1000. Cidade Universitária "Prof. José Mariano da Rocha Filho".
Bairro Camobi. CEP: 97.105-900. Santa Maria, RS, Brasil.