Buscar
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
Competências de professores de espanhol língua estrangeira: uma investigação de crenças
(Universidade Federal de Santa Maria, 2017-03-28)
Este trabajo consolida una investigación apoyada en la Lingüística Aplicada que pretende exaltar la relevancia de los estudios de creencias y competencias en la enseñanza y aprendizaje de lenguas, destacando como tales ...
A cultura no ensino de língua espanhola: crenças de três professoras e seus alunos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2014-03-11)
The beliefs related to the process of teaching/learning of foreign languages are
constructed based on the experiences of the participant professors and students.
The beliefs show personal positions ...
Relações entre prática docente e competência linguístico-comunicativa: a perspectiva dos próprios professores
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-06)
This work aimed at investigating the relations between teaching practice and Language-communicative competence of Spanish Foreign Language teachers from the public school, through the inference of their beliefs. Therefore, ...
Crenças sobre ensino/aprendizagem no ensino instrumental de línguas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2012-03-06)
The beliefs that involve the language learning/teaching process are made up
through experiences of each individual and they reflect the personal views about
learning an FL. By assuming that each person has their particular ...
A motivação na aula de língua instrumental: crenças de alunos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-02-27)
The objective of this research was to investigate the change of teaching for specific purposes in the students´ believes on teaching/learning of languages and the reflection of these changes in the motivation for learning ...
Crenças e reflexão de professores sobre a avaliação da aprendizagem no ensino instrumental de línguas estrangeiras
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-03-05)
The study of beliefs in language teaching and learning is recent in Brazil, thus,
developing researches in this area contribute to the identification of behaviors which
guide the teachers´ and students´ actions in the ...
Crenças de professores de espanhol sobre interação e oralidade na EaD
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-03-01)
The growth of undergraduate distance courses is the evidence of a new scenario in
Brazilian education. This is a reflection of the global trend in enabling different ways
for people to continue their studies. ...
Falantes de português uruguaio aprendendo português brasileiro: análise de necessidades de agentes penitenciários uruguaios
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-02-26)
Language for Specific Purposes (LSP) is the approach used in the Centro de Ensino e Pesquisa
de Línguas Estrangeiras Instrumentais (CEPESLI/UFSM) for the development and implementation of
Portuguese courses to Uruguayan ...