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dc.contributor.advisorStevens, Leandro
dc.creatorMoresco, Gabrieli Brum
dc.date.accessioned2022-06-24T18:01:20Z
dc.date.available2022-06-24T18:01:20Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/25078
dc.description.abstractThe present work seeks to bring a perspective on storytelling as a fundamentally human tool, going through its use since the most ancient times, according to Harari (2018), Carrilho; Markus (2014) and Marlet; Batista (2014), until being used as a communicational strategy within marketing and advertising, as pointed out by Magalhães (2014), Carrilho; Markus (2014), Schwertner (2016) and Aragão (2020) and, further on, inserted into the context of a social network, Instagram. Thus, it was sought to develop publications for the profile of the brand "Mutual Solar" on social network, using storytelling for the creation of the contents. In this project, therefore, I discuss about the use of narratives and applications on Instagram, in the context of the adherence of the social network by companies, as well as the methodology applied to develop the contents of this work and finally, the development of the project along with the materials developed, which totalized seven posts.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectStorytellingpor
dc.subjectRede socialpor
dc.subjectConteúdopor
dc.subjectEmpresaspor
dc.subjectSocial networkeng
dc.subjectContenteng
dc.subjectCommunicationeng
dc.titleO uso do storytelling no Instagram: o caso da Mutual Solarpor
dc.title.alternativeThe use of storytelling on Instagram: the case of Mutual Solareng
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãopor
dc.degree.localSanta Maria, RS, Brasil.por
dc.degree.graduationComunicação Social - Produção Editorialpor
dc.description.resumoO presente trabalho busca trazer um olhar sobre o storytelling como uma ferramenta fundamentalmente humana, passando por sua utilização desde os tempos mais antigos, segundo Harari (2018), Carrilho; Markus (2014) e Marlet; Batista (2014), até ser utilizado como estratégia comunicacional dentro do marketing e publicidade, como apontado por Magalhães (2014), Carrilho; Markus (2014), Schwertner (2016) e Aragão (2020) e, mais adiante, inserido ao contexto de uma rede social, o Instagram. Desta forma, buscou-se desenvolver publicações para o perfil da marca “Mutual Solar”, na rede social, utilizando o storytelling para a criação dos conteúdos. Neste projeto, portanto, discuto sobre o uso de narrativas e aplicações no Instagram, no contexto da aderência da rede social por empresas, além da metodologia aplicada para elaborar os conteúdos deste trabalho e por fim, o desenvolvimento do projeto juntamente com os materiais elaborados, que totalizaram sete postagens.por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Ciências Sociais e Humanaspor


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