dc.creator | Cunha, José César Silva | |
dc.date.accessioned | 2022-12-12T19:37:51Z | |
dc.date.available | 2022-12-12T19:37:51Z | |
dc.date.issued | 2006-12-12 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/27305 | |
dc.description.abstract | This dissertation presents, through a case study, in an industry of soft drinks section, located
in the state of Rio Grande do Sul, a model for formulation of competitive strategies addressed
to powerful buyers of the industries of soft drinks section, that makes possible to the
managers, the search for a sustained business growth, to improve the competitive position and
to reduce the vulnerability to their exercise of the power, through the analysis of the structural
position and atmosphere of a branch of activity buyers’, with the identification of the current
strategies, tendencies and opportunities, competitive positioning choice, internal processes
identification, organizational competences and establishment of a plan of businesses with
activities and marketing strategies, that seek to assure the generation of value for the
customer. At the end of the work, we concluded: 1) more than to remove individual advantage
in the relationship, buyers and suppliers should feel counts they make part of a chain of
supplies of products or services directed to the consumer; 2) the business is profitable when
the value that the company creates is superior at the cost of the acting of the activities of
value; 3) the importance of analyzing the structural and sectorial position, when choosing the
competitive strategy and the elaboration of the plan of businesses; 4) when elaborating a
business plan, identifying all of the relevant internal processes, and the organizational
competences that generate values for the customer and, the most important, 5) an organization
is only effective when there is understanding of the relationship among strategy, their
practices and their competences. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Estratégias competitivas | por |
dc.subject | Competências organizacionais | por |
dc.subject | Compradores poderosos | por |
dc.subject | Competitive strategies | eng |
dc.subject | Organizational competences | eng |
dc.title | Estratégias competitivas e o poder de negociação dos compradores: estudo de caso em uma indústria de bebidas | por |
dc.title.alternative | Competitive strategies and the power of buyers’ negotiation: case study in a soft drinks industry, Santa Maria - RS | eng |
dc.type | Dissertação | por |
dc.description.resumo | A presente dissertação, através de um estudo de caso em uma indústria do setor de bebidas,
localizada no estado do Rio Grande do Sul, cria um modelo para formulação de estratégias
competitivas direcionadas a compradores poderosos das indústrias do setor de bebidas, que
possibilite, aos gestores, a busca por um crescimento empresarial sustentado, melhorar a
posição competitiva e reduzir a vulnerabilidade ao seu exercício do poder, através de análises
da posição estrutural e do ambiente setorial dos compradores, com a identificação das
estratégias atuais, tendências e oportunidades, escolha do posicionamento competitivo,
identificação dos processos internos, competências organizacionais e estabelecimento de um
plano de negócios com atividades e estratégias de marketing, que visem assegurar a geração
de valor para o cliente. Ao final do trabalho, concluiu-se que: 1) mais que tirar proveito
individual no relacionamento, compradores e fornecedores devem dar-se conta de que fazem
parte de uma cadeia de suprimentos de produtos, ou serviços voltados ao consumidor; 2) o
negócio é rentável quando o valor que a empresa cria é superior ao custo do desempenho das
atividades de valor; 3) a importância de analisar a posição estrutural e setorial, quando da
escolha da estratégia competitiva e a elaboração do plano de negócios; 4) ao elaborar um
plano de negócio, identificar todos os processos internos relevantes, e as competências
organizacionais que gerem valor para o cliente e, o mais importante, 5) uma organização só é
eficaz quando há compreensão da relação entre sua estratégia, suas práticas e suas
competências. | por |
dc.contributor.advisor1 | Estrada, Rolando Juan Soliz | |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/8289981779028833 | por |
dc.contributor.referee1 | Schmidt, Alberto Souza | |
dc.contributor.referee2 | Godoy, Leoni Pentiado | |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/2659842120300264 | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.department | Engenharia de Produção | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Tecnologia | por |