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dc.creatorCunha, José César Silva
dc.date.accessioned2022-12-12T19:37:51Z
dc.date.available2022-12-12T19:37:51Z
dc.date.issued2006-12-12
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/27305
dc.description.abstractThis dissertation presents, through a case study, in an industry of soft drinks section, located in the state of Rio Grande do Sul, a model for formulation of competitive strategies addressed to powerful buyers of the industries of soft drinks section, that makes possible to the managers, the search for a sustained business growth, to improve the competitive position and to reduce the vulnerability to their exercise of the power, through the analysis of the structural position and atmosphere of a branch of activity buyers’, with the identification of the current strategies, tendencies and opportunities, competitive positioning choice, internal processes identification, organizational competences and establishment of a plan of businesses with activities and marketing strategies, that seek to assure the generation of value for the customer. At the end of the work, we concluded: 1) more than to remove individual advantage in the relationship, buyers and suppliers should feel counts they make part of a chain of supplies of products or services directed to the consumer; 2) the business is profitable when the value that the company creates is superior at the cost of the acting of the activities of value; 3) the importance of analyzing the structural and sectorial position, when choosing the competitive strategy and the elaboration of the plan of businesses; 4) when elaborating a business plan, identifying all of the relevant internal processes, and the organizational competences that generate values for the customer and, the most important, 5) an organization is only effective when there is understanding of the relationship among strategy, their practices and their competences.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEstratégias competitivaspor
dc.subjectCompetências organizacionaispor
dc.subjectCompradores poderosospor
dc.subjectCompetitive strategieseng
dc.subjectOrganizational competenceseng
dc.titleEstratégias competitivas e o poder de negociação dos compradores: estudo de caso em uma indústria de bebidaspor
dc.title.alternativeCompetitive strategies and the power of buyers’ negotiation: case study in a soft drinks industry, Santa Maria - RSeng
dc.typeDissertaçãopor
dc.description.resumoA presente dissertação, através de um estudo de caso em uma indústria do setor de bebidas, localizada no estado do Rio Grande do Sul, cria um modelo para formulação de estratégias competitivas direcionadas a compradores poderosos das indústrias do setor de bebidas, que possibilite, aos gestores, a busca por um crescimento empresarial sustentado, melhorar a posição competitiva e reduzir a vulnerabilidade ao seu exercício do poder, através de análises da posição estrutural e do ambiente setorial dos compradores, com a identificação das estratégias atuais, tendências e oportunidades, escolha do posicionamento competitivo, identificação dos processos internos, competências organizacionais e estabelecimento de um plano de negócios com atividades e estratégias de marketing, que visem assegurar a geração de valor para o cliente. Ao final do trabalho, concluiu-se que: 1) mais que tirar proveito individual no relacionamento, compradores e fornecedores devem dar-se conta de que fazem parte de uma cadeia de suprimentos de produtos, ou serviços voltados ao consumidor; 2) o negócio é rentável quando o valor que a empresa cria é superior ao custo do desempenho das atividades de valor; 3) a importância de analisar a posição estrutural e setorial, quando da escolha da estratégia competitiva e a elaboração do plano de negócios; 4) ao elaborar um plano de negócio, identificar todos os processos internos relevantes, e as competências organizacionais que gerem valor para o cliente e, o mais importante, 5) uma organização só é eficaz quando há compreensão da relação entre sua estratégia, suas práticas e suas competências.por
dc.contributor.advisor1Estrada, Rolando Juan Soliz
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8289981779028833por
dc.contributor.referee1Schmidt, Alberto Souza
dc.contributor.referee2Godoy, Leoni Pentiado
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2659842120300264por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.departmentEngenharia de Produçãopor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de Produçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Tecnologiapor


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