Buscar
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
Degustando movimentos: pensar o corpo na formação docente em teatro
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-02-11)
TORTURAS: um estudo sobre processo de criação, padrão de beleza e teatros feministas.
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-02-17)
The present research focused on the analysis of a creative process developed in the year 2018
that generated the scenic event torturas. The process was linked to an undergraduate course
and focused on two central axes: ...
Corpo impróprio: corpo aberto
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-02-18)
This work arises from the research of the Final Paper entitled Improper Body: Open Body. Its
proposition was to think about the notion of the body in the opening to the uniqueness
according to the thought of the philosopher ...
Experiências do corpo com Frida Kahlo: elementos para pensar a arte e a educação
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018)
Este Trabajo de Conclusión de Curso
buscó pensar las experimentaciones del
cuerpo con Frida Kahlo en diferentes
espacios educativos. La educación y el
arte fueron los campos de articulación
donde esas experimentacio ...
Eu e nós em dança: o cuidado do corpo-arte contemporâneo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2017)
The following research consists of the elaboration of a performative performance of
dance. This research is immersed in a collective that involves three artists. Thus, the
objective of this investigation is based on care ...
Fragmentada: o constante fluxo de construção, desconstrução e reconstrução do corpo que dança
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020)
The present work is presented in the simple report form and it details the creative process of a
videodance, that results from a study carried out with the ballet technique and with researches
through improvisation ...
Mais do que um número de CPF: a atenção às singularidades dos/das estudantes de ensino médio através de princípios de abordagens somáticas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2021-02-10)