dc.contributor.advisor | Soares, Simone | |
dc.creator | Medeiros, Erica | |
dc.date.accessioned | 2023-11-24T19:15:06Z | |
dc.date.available | 2023-11-24T19:15:06Z | |
dc.date.issued | 2020-10-02 | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/30707 | |
dc.description.abstract | This research investigates the learning experience via Special Home Exercise Regime (SHER, in Portuguese, Regime de Exercícios Domiciliares Especiais - REDE), in which there are characteristics of remote teaching and mediation through technologies, considering the pandemic scenario of COVID-19, among new undergraduate students in a federal university in the south of the country. The objective was to verify how teaching and learning routines were constituted in this context, and how the subjects of this research reacted to them, considering the process of academic identity‘s construction of our subjects. Thus, were made seventeen interviews, whit six subjects from five different undergraduation courses of the university, in remote mode. From the analysis of the data, it was found, through the subjects‘ discourses, dissatisfaction, and difficulties in getting used to the method proposed by the institution, parallel to an idealized perspective on being academic. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Letramento acadêmico | por |
dc.subject | Identidade acadêmica | por |
dc.subject | Ensino remoto | por |
dc.subject | REDE | por |
dc.subject | Academic literacy | eng |
dc.subject | Academic identity | eng |
dc.subject | Remote teaching | eng |
dc.title | O regime de exercícios domiciliares especiais do ponto de vista de alunos ingressantes no ensino superior | por |
dc.title.alternative | The remote teaching regime in the context of social isolation from the point of view of new undergraduate students | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação | por |
dc.degree.local | Santa Maria, RS, Brasil. | por |
dc.degree.graduation | Letras-Português/Literaturas-Bacharelado | por |
dc.description.resumo | A presente pesquisa investiga a experiência de aprendizado via regime de exercícios domiciliares, com características de ensino remoto e mediação por tecnologias, diante do cenário da pandemia de covid-19, entre alunos ingressantes no ensino superior de uma universidade federal no sul do país. O objetivo foi verificar como se constituíram diferentes rotinas de ensino e aprendizagem nesse contexto e como os sujeitos reagiram a elas, tendo em vista o processo de construção da identidade acadêmica desses sujeitos. Para tanto, foram realizadas um total de dezessete entrevistas, com seis sujeitos de cinco cursos de graduação da universidade, de forma remota. A partir da análise dos dados constatou-se, nos discursos dos sujeitos, descontentamento e dificuldades em se ambientarem ao método proposto pela instituição, em paralelo a uma perspectiva idealizada de ser acadêmico. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Artes e Letras | por |