Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 28
Práticas pedagógicas com alunos que apresentam déficit cognitivo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Summary: We must recognize and respect differences in school space. That is, the
specifics of the Act of learning of our students as well as pedagogical activities that
can enhance their learning. In summary, the most ...
Práticas pedagógicas e a inclusão escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12)
Escolarização inclusiva: construindo uma sociedade para todos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-14)
Escola x deficiência cognitiva na busca de seus determinantes
(Universidade Federal de Santa Maria, 2008-01)
This article inside approaches the notions of the cognitivo déficit of the
scool while structure that formats people and it classifies them as and apt or
inapatas for the leaming. Some authors selected previously that ...
A formação docente e a inclusão do aluno com déficit cognitivo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
A educação inclusiva na Escola Municipal Nossa Senhora do Carmo de Divinolândia de Minas
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-16)
This article aims to discuss monographic issues of inclusive education at the
Municipal School Our Lady of Mount Caramel. It is intended from this, understand
that inclusive education is an innovative practice that ...
Práticas pedagógicas: contribuições de Piaget à educação de alunos com déficit cognitivo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)
O aluno surdo com déficit cognitivo e a dificuldade de aprendizagem na educação física
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
A utilização dos blogs para auxiliar no processo de leitura e escrita de alunos com déficit cognitivo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)
This article deals with the issue of inclusive education and building knowledge
(reading and writing) for students with cognitive impairment, through the Information
and Communication Technologies (ICTs). Its primary ...
A importância das atividades lúdicas na alfabetização de crianças com déficit cognitivo
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12-20)