Mostrar registro simples

dc.contributor.advisorNishijima, Toshio
dc.creatorAppolo, Cátia Beatriz
dc.date.accessioned2015-06-19T13:11:56Z
dc.date.available2015-06-19T13:11:56Z
dc.date.issued2010-08-14
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/883
dc.descriptionMonografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Ciências Rurais, Curso de Especialização em Educação Ambiental, EaD, RS, 2010.por
dc.description.abstractThis paper aimed at identifying the knowledge that small farmers in Sapiranga, Brazil, have about the fishing they are holding on their properties in order to analyze, from the point of view of environmental education, if they are consistent with the sustainability of this activity. The survey sought to make a survey of data in order to investigate whether the creators follow the legal guidance to the planning and achievement of the activity; to know the notions that farmers have of their reflexes of fish farming on the environment; to identify the uses of techniques and sustainable management in the creation, and to realize sources of learning, orientation and support to the development of fish. The research was semi-structured type with field visits, having as researched population, the small farmers of Sapiranga city- RS. The data collected and analyzed, over the point of view of Environmental Education, showed that the population has important knowledge about the environmental matters and presents a need for information about environmental impacts and about the environmental legislation applied to the fish activity. The survey revealed the necessity of specialized technical support and subsidies so that the fish activity of the region becomes economically feasible. They can contribute to the families’ income without creating environmental damage. It can be concluded that the population of fish creators involved has potential to learn and interest to know about the sustainable fishing, opening an actuation field to the Environmental Education professionals. The notions of citizenship present in the researched population associated to a multidisciplinary work involving the Environmental Education will conduct the fish activity of the region to social patterns, economical and ecologically sustainable.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectEducação ambientalpor
dc.subjectPisciculturapor
dc.subjectProprietários ruraispor
dc.titleEducação ambiental voltada a piscicultura praticada por pequenos produtores ruraispor
dc.title.alternativeEnvironment education for fish farming practiced by small farmerseng
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Especializaçãopor
dc.degree.localPolo de Sapiranga, RS, Brasilpor
dc.degree.specializationEducação Ambiental, EaDpor
dc.description.resumoO presente artigo é uma reflexão sobre o uso pedagógico de Blogs, na aprendizagem dos alunos da educação de jovens e adultos (EJA), séries finais, adiantamento 5 e 6, (correspondente aos níveis de 7º e 8º séries) de uma escola da rede pública estadual, cidade de Santa Maria- RS. A prática pedagógica foi aplicada na disciplina de Língua Portuguesa, como meio de oferecer aos alunos da EJA, a sua participação no ambiente informatizado de novas situações de aprendizagem. O recurso tecnológico blog, contribuiu para a melhora no desempenho desses educandos, nas atividades de leitura e interpretação, produção textual, além de ter incentivado o gosto pela escrita, também, proporcionou a sua inclusão digital.por
dc.publisher.unidadeCentro de Ciências Ruraispor


Arquivos deste item

Thumbnail

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(s)

  • Educação Ambiental - EaD [323]
    Coleção dos trabalhos de conclusão do Curso de Especialização em Educação Ambiental - EaD

Mostrar registro simples