Show simple item record

dc.contributor.advisorMarquezan, Lorena Inês Peterini
dc.creatorArruda, Carla Gonçalves Meira
dc.date.accessioned2015-06-22T15:37:35Z
dc.date.available2015-06-22T15:37:35Z
dc.date.issued2010-09-18
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/904
dc.descriptionMonografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Gestão Educacional, EaD, RS, 2010.por
dc.description.abstractAccording to the increasing of indiscipline that leads to repetition, exclusion or evading of many students from school, it became necessary to investigate the reasons that cause this problem at classrooms. In order to achieve it, the general purpose of this Monography was to board the problem of indiscipline in the classroom at the elementary school. To the production of this research, it was consulted writers as LUCK (1998,2000,2002,2006,2008), PARRAT-DAYAN (2008), SHIMIDT (1989), SOARES (1989), VASCONCELOS (1995), DALMAS(1994), AQUINO (1996), PIAGET (1977) and DEMO (1987). The intention is to find, after theoretic research and field method with interviews, data and observations, solutions to contribute in minimizing the problem. Its aim is to investigate the causes that lead indiscipline to turn into a frequent increasing problem to School Management. Teachers should be able to understand that their point of view of discipline is wrong and build a new view that is: discipline has to express aliened relations anymore. It’s tried to follow a conscious discipline where it has participation, respect, responsibility, construction of knowledge, as well as the forming of the character and citizenship. The aim is that through a sharing planning, according to the political pedagogical project, all the school community is engaged, reaching an education with quality and democracy for all. According to this idea, it will probably result in a reduction of the school evasion rate and students will begin to respect and like the place that belongs to them.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectIndisciplinapor
dc.subjectExclusãopor
dc.subjectGestão escolarpor
dc.titleA problemática da indisciplina na sala de aula: estudo de caso de uma escola municipal de Fortalezapor
dc.title.alternativeThe problem of the indiscipline at the classroom: a case study at a municipal schooleng
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Especializaçãopor
dc.degree.localPolo de Fortaleza, CE, Brasilpor
dc.degree.specializationGestão Educacional, EaDpor
dc.description.resumoO presente artigo é uma reflexão sobre o uso pedagógico de Blogs, na aprendizagem dos alunos da educação de jovens e adultos (EJA), séries finais, adiantamento 5 e 6, (correspondente aos níveis de 7º e 8º séries) de uma escola da rede pública estadual, cidade de Santa Maria- RS. A prática pedagógica foi aplicada na disciplina de Língua Portuguesa, como meio de oferecer aos alunos da EJA, a sua participação no ambiente informatizado de novas situações de aprendizagem. O recurso tecnológico blog, contribuiu para a melhora no desempenho desses educandos, nas atividades de leitura e interpretação, produção textual, além de ter incentivado o gosto pela escrita, também, proporcionou a sua inclusão digital.por
dc.publisher.unidadeCentro de Educaçãopor


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Gestão Educacional - EaD [904]
    Coleção dos trabalhos de conclusão do Curso de Especialização em Gestão Educacional - EaD

Show simple item record


O Manancial - Repositório Digital da UFSM utiliza a versão 4.1 do software DSpace.
Av. Roraima, 1000. Cidade Universitária "Prof. José Mariano da Rocha Filho".
Bairro Camobi. CEP: 97.105-900. Santa Maria, RS, Brasil.