Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
A relação professor-aluno: entre e imaginários, identificações e negociações
(Universidade Federal de Santa Maria, 2012-09-24)
This text is the result of a research developed during the Doctorate course in
the Postgraduation in Education Program of the Federal University of Santa Maria,
linked to the research line called Training, Knowledge and ...
Políticas públicas de formação continuada de professores no Brasil: um estudo de caso na rede escolar pública estadual de educação do Paraná e do Rio Grande do Sul
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-04-15)
This thesis is part of the Research Line Public Policy and School Practice of the Graduate Program in Education of the Federal University of Santa Maria. It is a multiple case study that aimed to identify, interpret and ...
Organização e desenvolvimento do trabalho escolar no contexto de implementação da proposta de reestruturação curricular do ensino médio da SEDUC/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2015-12-14)
We aim with this research is understand the processes of organization and development of
school work in the context of implementation of the proposal for high school curriculum
restructuring of SEDUC/RS (PREM/RS) in ...
Os sentidos da experiência escolar para jovens do ensino médio: um estudo em três escolas na cidade de Caxias do Sul/RS
(Universidade Federal de Santa Maria, 2013-03-07)
This thesis fits into the theme Youth Culture and School Culture, in the Research Line -
School Practice and Public Policy, in the Graduate Program in Education at the Federal
University of Santa Maria UFSM/RS. The ...
Entre consumidores e internautas: a outra face da crise do ensino médio no Brasil
(Universidade Federal de Santa Maria, 2012-08-30)
The current doctoral thesis, vinculated to the Research Line Práticas Escolares e
Políticas Públicas of Programa de Pós-Graduação em Educação from Universidade Federal de
Santa Maria, discusses on the Brazilian high ...
Por uma consciência histórica: narrativas autobiográficas de estudantes de história do ensino médio
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-12-17)
The present dissertation, “For a Historical Consciousness: Autobiographical Narratives of High School History students”, starts off from my educational path as Basic Education History teacher, especially with high school ...
Identidades em construção: um olhar sobre a futebolização da juventude no ensino médio
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-03-16)
This doctoral thesis was elaborated in the Graduate Program in Education, Federal University of Santa Maria, in the line of research II: School Practices and Public Policies, having as a theme thematic High School: Curriculum ...
Condições percebidas sobre a organização do trabalho docente e crenças de autoeficácia de professores do ensino médio
(Universidade Federal de Santa Maria, 2020-10-30)
In this research, we seek to characterize the factors related to teaching performance with possible
influences on the motivation and self-efficacy of teachers from the State Public School Network of
Teaching / RS working ...
Pacto Nacional pelo Fortalecimento do Ensino Médio: narrativas de experiência acerca do processo formativo realizado pela Universidade Federal de Santa Maria/RS.
(Universidade Federal de Santa Maria, 2022-10-07)
This thesis deals with the continuing education program for teachers and
pedagogical coordinators developed in state public high schools in the area covered
by the Federal University of Santa Maria (UFSM), from April ...
Professores e ensino médio brasileiro na revista Educação/UFSM: um arquivo sobre a produção de sujeitos na governamentalidade neoliberal
(Universidade Federal de Santa Maria, 2018-07-31)
This thesis sought to analyze a series of articles from the Educação/UFSM journal, published by the
Education Center (CE) of the Federal University of Santa Maria (UFSM) and a selection of Brazilian official
documents ...