dc.contributor.advisor | Munhóz, Maria Alcione | |
dc.creator | Pereira, Andréa Amestoy | |
dc.date.accessioned | 2018-06-04T13:37:55Z | |
dc.date.available | 2018-06-04T13:37:55Z | |
dc.date.issued | 2005-05-20 | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/13286 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Educação, RS, 2005. | por |
dc.description.abstract | The objective of this study was to analyze a student's school inclusion with Syndrome of Down in a school of the rural zone in the municipal district of Caçapava do Sul.
The research approaches historical, anatomical and educational aspects, of the Syndrome of Down, with the objective of enlarging the study matter on that theme.
As the learning is a complex process, the about of which infinite definitions and concepts exist, it tried to stay a work line, making a discussion on the person with Syndrome of Down and its school inclusion. Because it exists the reality of the those students' entrance today in the classes of the common the school regular, being the new addressed educational proposal the all the students' inclusion with equality of rights inside of the system. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Síndrome de Down | por |
dc.subject | Educação | por |
dc.subject | Inclusão | por |
dc.subject | Syndrome of Down | eng |
dc.subject | Education | eng |
dc.subject | Inclusion | eng |
dc.title | A inclusão do aluno com Síndrome de Down: análise do cotidiano de uma escola da zona rural do municipio de Cacapava do Sul | por |
dc.title.alternative | The student's inclusion with Syndrome of Down: analysis of the daily of a school of the rural zone of the municipal district of Caçapava do Sul | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Santa Maria, RS, Brasil. | por |
dc.degree.specialization | Educação | por |
dc.description.resumo | O objetivo deste estudo foi analisar a inclusão escolar de uma aluna com Síndrome de Down em uma escola da zona rural no município de Caçapava do SUL.
A pesquisa aborda aspectos históricos, anatômicos e educacionais, da Síndrome de Down, com o objetivo de ampliar o campo de estudo sobre esse tema.
Como a aprendizagem é um processo complexo, acerca do qual existem infinitas definições e conceitos, procurou-se manter uma linha de trabalho, fazendo uma discussão sobre a pessoa com Síndrome de Down e sua inclusão escolar. Visto que existe hoje a realidade do ingresso desses alunos nas classes comuns da escola regular, sendo a nova proposta educacional direcionada a inclusão de todos os alunos com igualdade de direitos dentro do sistema. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |