Show simple item record

dc.creatorBorges, Marcia de Castro
dc.date.accessioned2018-07-31T18:14:42Z
dc.date.available2018-07-31T18:14:42Z
dc.date.issued2017-10-10
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/13964
dc.description.abstractThis dissertation reflects on the cartography of the Brazilian film in New York from 2003 to 2016, based on a mapping of the exhibiting circuit of Brazilian films in the period, investigating the process of exhibition of these films. The contours and crosses in this cartography are defined through the interrelations present in this exhibiting circuit, expressed in its specificities, to understand its limits and its possibilities. The research was based on direct observation and data collection in archives related to the exhibiting circuit in New York City: Museum of Contemporary Art in New York (MoMA), Film Society of Lincon Center (FSLC), Brazilian Film Festival of New York (BRAFF-NY), and Museum of the Moving Image. (MoMI), The New York Times (NYT) and Film Comment (FC). Considering the data present in the archives, in its circumstantial aspects, hidden and polyphonic, in the constitution of the cartographic process, we seek to perceive its regularities and deviations, and also to notice how these films are seen in the critical reviews published in the press about them. The visibility of Brazilian films in New York, goes beyond the circularity that they configure, in that way they arouse several glances - present in the critical reviews - on the Brazilian cultural imaginary.eng
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCinema brasileiropor
dc.subjectCircuito exibidorpor
dc.subjectCartografiapor
dc.subjectRecepção críticapor
dc.subjectBrazilian cinemaeng
dc.subjectDisplay circuiteng
dc.subjectCartographyeng
dc.subjectCritical receptioneng
dc.titleUma cartografia do filme brasileiro em Nova Iorque (2003 a 2016): uma análise críticapor
dc.title.alternativeA cartography of the brazilian film in New York (2003 to 2016): a critical analysiseng
dc.typeTesepor
dc.description.resumoA tese reflete acerca da cartografia do filme brasileiro em Nova Iorque de 2003 a 2016, a partir de um mapeamento do circuito exibidor de filmes brasileiros no período, investigando o processo de exibição destes filmes. Os contornos e os cruzamentos nesta cartografia se definem através da inter-relações presentes neste circuito exibidor, expresso em suas especificidades, para compreender seus limites e suas possibilidades. A pesquisa pautou-se por observação direta e levantamentos de dados em acervos relacionados ao circuito exibidor na cidade de Nova Iorque: Museu de Arte Contemporânea em Nova Iorque (MoMA), Film Society of Lincon Center (FSLN), Brazilian Film Festival of New York (BRAFF-NY), e Museum of the Moving Image (MoMI), The New York Times (NYT) e da Film Comment. Considerando os dados presentes nos arquivos, em seus aspectos circunstanciais, dissimulados e polifônico, na constituição do processo cartográfico, buscamos perceber suas regularias e desvios, e, também perceber como esses filmes são vistos nas resenhas criticas publicadas na imprensa sobre eles. A visibilidade dos filmes brasileiros em Nova Iorque vai além da circularidade que configuram, na medida em que despertam diversos olhares - presente nas resenhas critica - sobre o imaginário cultural brasileiropor
dc.contributor.advisor1Tomaim, Cássio dos Santos
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3376343720313755por
dc.contributor.referee1Eckert, Cornelia
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7446126566413577por
dc.contributor.referee2Rosário, Nísia Martins do
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/2853896182203821por
dc.contributor.referee3Guindani, Joel Felipe
dc.contributor.referee3Latteshttp://lattes.cnpq.br/2519320965882266por
dc.contributor.referee4Brignol, Liliane Dutra
dc.contributor.referee4Latteshttp://lattes.cnpq.br/5983909606938283por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/8459534407570548por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.departmentComunicaçãopor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Comunicaçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Ciências Sociais e Humanaspor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

O Manancial - Repositório Digital da UFSM utiliza a versão 6.3 do software DSpace.
Av. Roraima, 1000. Cidade Universitária "Prof. José Mariano da Rocha Filho".
Bairro Camobi. CEP: 97.105-900. Santa Maria, RS, Brasil.