dc.contributor.advisor | Daronco, Luciane Sanchotene Etchepare | |
dc.creator | Weber, Paulo Felipe | |
dc.date.accessioned | 2019-06-24T14:08:33Z | |
dc.date.available | 2019-06-24T14:08:33Z | |
dc.date.issued | 2019-02-15 | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/17070 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação Física e Desportos, Curso de Especialização em Educação Física Escolar, RS, 2019. | por |
dc.description.abstract | The present work deals with topics of great relevance for Physical School Education. The study brings with it the interactions between the School, Physical Education and Judo relating how this is worked, in order to bring about an effective improvement in the framework of School Inclusion and Integration in Physical Education classes. An analysis was made of the current situation of accessibility in schools and cited the main forms of disability. Also argued about the training of professionals and the relationship with school inclusion. The study was intended to carry out a search of studies on Judo and inclusion for a systematic literary review. From the reflection of the research, an educational booklet was prepared for the guidance of physical education professionals relating Judo practice for different forms of disabilities. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Judô | por |
dc.subject | Educação física | por |
dc.subject | Inclusão | por |
dc.subject | Escola | por |
dc.subject | Physical education | eng |
dc.subject | Inclusion | eng |
dc.subject | School | eng |
dc.subject | Judo | eng |
dc.title | Escola, educação física e judô: possibilidades para aulas inclusivas | por |
dc.title.alternative | School, physical education and judo: possibilities for inclusive classes | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Santa Maria, RS, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Educação Física Escolar | por |
dc.description.resumo | O presente trabalho versa temas de grande relevância para Educação Física Escolar. O estudo traz consigo as interações entre a Escola, Educação Física e o Judô relacionando como isso é trabalhado, a fim de ocasionar uma melhora eficaz no quadro da Inclusão Escolar e da Integração nas aulas de Educação Física. Foi efetuada uma análise sobre a atual conjuntura de acessibilidade nas escolas e citado as principais formas de deficiência. Também argumentado acerca da formação de profissionais e a relação com a inclusão escolar. O estudo teve a intenção de realizar uma busca de estudos sobre Judô e inclusão para uma revisão literária sistemática. A partir da reflexão da pesquisa, foi confeccionada uma cartilha educativa para a orientação de profissionais da educação física relacionando a prática do Judô destinada as diferentes formas de deficiências. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::EDUCACAO FISICA | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação Física e Desportos | por |