Show simple item record

dc.contributor.advisorMuller, Felipe Martins
dc.creatorWerlang, Ana Cláudia
dc.date.accessioned2019-06-25T15:02:17Z
dc.date.available2019-06-25T15:02:17Z
dc.date.issued2018-12-15
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/17119
dc.descriptionArtigo (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Tecnologia, Curso de Especialização em Mídias na Educação, EaD, RS, 2018.por
dc.description.abstractPlanning and designing pedagogical practices using digital resources is still a challenge for many educators. Although there are many educational tools available, schools are still far away from applying it in their practices. The use of technological resources is a two-way path, as it helps both the student and the teacher to build and diversify their own knowledge. In addition, it brings with it the possibility of an educational practice that fosters and foment the curiosity of those involved in the process of teaching and learning. In this scenario, this article registers a case study about the installation of the Computer Lab, with its technological resources greatly favoring the learning of fifth year students of Elementary School in the discipline of Sciences.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTecnologiaspor
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectLaboratórios de informáticapor
dc.subjectAprendizagempor
dc.subjectTechnologieseng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectComputer labeng
dc.subjectLearningeng
dc.titleO laboratório de informática como apoio e ampliação do conhecimento adquirido em sala de aula pelos alunos do ensino fundamental do Instituto Estadual de Educação João Neves da Fontourapor
dc.title.alternativeThe computer laboratory as a support and extension of the knowledge acquired in a classroom by students of the fundamental education institute of the João Neves da Fontoura Education Instituteeng
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Especializaçãopor
dc.degree.localPolo de Cachoeira do Sul, RS, Brasilpor
dc.degree.specializationMídias na Educação, EaDpor
dc.description.resumoPlanejar e produzir práticas pedagógicas com o uso dos recursos digitais ainda é um desafio para muitos educadores. Apesar de existirem muitas ferramentas educacionais disponíveis, ainda vemos a escola longe delas em suas práticas. O uso de recursos tecnológicos é um veio de mão dupla, pois auxilia tanto o aluno quanto o professor a construírem e diversificarem seu próprio conhecimento. Além disso, traz consigo a possibilidade de uma prática educativa que fomenta e desperta a curiosidade dos envolvidos no processo ensino aprendizagem. Neste cenário, este artigo registra através de um estudo de caso que a inclusão do Laboratório de Informática, com seus recursos tecnológicos favoreceu sobremaneira a aprendizagem dos alunos do quinto ano do Ensino Fundamental na disciplina de Ciências.por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Tecnologiapor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acesso Aberto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acesso Aberto

O Manancial - Repositório Digital da UFSM utiliza a versão 6.3 do software DSpace.
Av. Roraima, 1000. Cidade Universitária "Prof. José Mariano da Rocha Filho".
Bairro Camobi. CEP: 97.105-900. Santa Maria, RS, Brasil.