dc.contributor.advisor | Muller, Felipe Martins | |
dc.creator | Werlang, Ana Cláudia | |
dc.date.accessioned | 2019-06-25T15:02:17Z | |
dc.date.available | 2019-06-25T15:02:17Z | |
dc.date.issued | 2018-12-15 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/17119 | |
dc.description | Artigo (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Tecnologia, Curso de Especialização em Mídias na Educação, EaD, RS, 2018. | por |
dc.description.abstract | Planning and designing pedagogical practices using digital resources is still a challenge for many educators. Although there are many educational tools available, schools are still far away from applying it in their practices. The use of technological resources is a two-way path, as it helps both the student and the teacher to build and diversify their own knowledge. In addition, it brings with it the possibility of an educational practice that fosters and foment the curiosity of those involved in the process of teaching and learning. In this scenario, this article registers a case study about the installation of the Computer Lab, with its technological resources greatly favoring the learning of fifth year students of Elementary School in the discipline of Sciences. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Tecnologias | por |
dc.subject | Educação | por |
dc.subject | Laboratórios de informática | por |
dc.subject | Aprendizagem | por |
dc.subject | Technologies | eng |
dc.subject | Education | eng |
dc.subject | Computer lab | eng |
dc.subject | Learning | eng |
dc.title | O laboratório de informática como apoio e ampliação do conhecimento adquirido em sala de aula pelos alunos do ensino fundamental do Instituto Estadual de Educação João Neves da Fontoura | por |
dc.title.alternative | The computer laboratory as a support and extension of the knowledge acquired in a classroom by students of the fundamental education institute of the João Neves da Fontoura Education Institute | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Polo de Cachoeira do Sul, RS, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Mídias na Educação, EaD | por |
dc.description.resumo | Planejar e produzir práticas pedagógicas com o uso dos recursos digitais ainda é um desafio para muitos educadores. Apesar de existirem muitas ferramentas educacionais disponíveis, ainda vemos a escola longe delas em suas práticas. O uso de recursos tecnológicos é um veio de mão dupla, pois auxilia tanto o aluno quanto o professor a construírem e diversificarem seu próprio conhecimento. Além disso, traz consigo a possibilidade de uma prática educativa que fomenta e desperta a curiosidade dos envolvidos no processo ensino aprendizagem. Neste cenário, este artigo registra através de um estudo de caso que a inclusão do Laboratório de Informática, com seus recursos tecnológicos favoreceu sobremaneira a aprendizagem dos alunos do quinto ano do Ensino Fundamental na disciplina de Ciências. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Tecnologia | por |