dc.contributor.advisor | Maraschin, Mariglei Severo | |
dc.creator | Studzisnki, Claudia | |
dc.date.accessioned | 2019-11-29T12:34:18Z | |
dc.date.available | 2019-11-29T12:34:18Z | |
dc.date.issued | 2015-11-27 | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/19074 | |
dc.description | Monografia (especialização) - Universidade Federal de Santa Maria, Centro de Educação, Curso de Especialização em Gestão Educacional, EaD, RS, 2015. | por |
dc.description.abstract | This research analyzes the Public Policies Public and Management in the ongoing training of elementary school teachers from Pinhal county / RS, in order to observe public policies developed by the Union and established by the National Education Plan and how the municipality organizes continuing formation. The research is qualitative, Interpretative and was developed through case study. The body of work deals with a brief concept of Policies and Continuing Education Policies, also highlights about the training of teachers in Brazil, introduces the concepts of continuing education and some current approaches. It stresses the Didactic and pedagogical reflection and mentions the School Manager. The research was conducted through a questionnaire applied to the municipality of school teachers.The results showed the potential of continuing education policy implemented in the municipality with different concepts, but did enough that continuing education should be more streamlined, with less theory and more practical for teachers to further improvement in teaching practice so that students improve school performance; They put the county offers good and didactic-pedagogic support that education professionals have at their disposal to carry out teaching, but point also major challenges to be overcome by local management. | eng |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Formação continuada | por |
dc.subject | Políticas públicas educacionais | por |
dc.subject | Gestão escolar | por |
dc.subject | Continuing education | eng |
dc.subject | Educational policies | eng |
dc.subject | School management | eng |
dc.title | Gestão na formação continuada de professores e as políticas de formação | por |
dc.title.alternative | Management in continuing education teachers and education policies | eng |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização | por |
dc.degree.local | Polo de Três Passos, RS, Brasil | por |
dc.degree.specialization | Gestão Educacional, EaD | por |
dc.description.resumo | A presente pesquisa analisa as Políticas Públicas e a Gestão na formação continuada dos professores do ensino fundamental do município de Pinhal/RS, a fim de observar as políticas públicas elaboradas pela União e instituídas pelo Plano Nacional de Educação e de que forma o município organiza a formação continuada. A pesquisa é qualitativa, interpretativa e foi desenvolvida por meio de estudo de caso. O corpo do trabalho aborda uma breve conceito de Políticas e Políticas de Formação Continuada, destaca também sobre a formação dos professores no Brasil, apresenta os conceitos de formação continuada e algumas abordagens atuais. Salienta a Didática e reflexão pedagógica e menciona o Gestor Escolar. A pesquisa foi realizada por meio de questionário aplicado para os professores da escola do município. Os resultados mostraram a potencialidade da política de formação continuada executadas no município com concepções diversas, mas frisaram bastante que a formação continuada deve ser mais dinamizada, com menos teoria e mais prática para que os professores se aperfeiçoem na prática docente de modo que os alunos melhorem o desempenho escolar; colocaram que o município oferece boas condições de infraestrutura e apoio didático-pedagógico para realizar a docência, mas apontam, ainda, grandes desafios a serem vencidos pela gestão local. | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |