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dc.contributor.advisorMaggioni, Fabiano
dc.creatorPrediger, Thales Guilherme
dc.date.accessioned2022-06-14T17:09:06Z
dc.date.available2022-06-14T17:09:06Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/24834
dc.description.abstractThis project aims to understand the concept of synesthesia applied in the audiovisual environment. And, through the analog process, and the other elements that make up the cinema, to make a short film, of an experimental character. As a theoretical basis, we used the neurological concept of synesthesia (BARON-COHEN AND HARRISON, 1997) and its socio-cognitive and behavioral approach (NEUFELD, 2011), for non-kinesthetics, which connects with the Gestalt theory (GOMES SON, 2000). From this, the relationship between the gestalt postulates and their relationship between cinema was developed. In addition, the link between color (FARINA, 2003) and its evocations with other senses such as touch, taste and hearing is also explored. On the other hand, from the perspective of cinema, the basic precepts that form cinematography (BROWN, 2012) are brought, as well as the perspective of film, especially super 8, as an option for audiovisual production. The experimental project is composed of the traditional stages of pre-production, production and post-production, in a way that all were carried out for the synesthetic purpose. The realization of the final product provided new knowledge about the analog process, in addition to a complete contact with all the stages of a short film.eng
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Santa Mariapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectSinestesiapor
dc.subjectSuper 8por
dc.subjectAudiovisualpor
dc.subjectGestaltpor
dc.subjectCorpor
dc.subjectSynesthesiaeng
dc.subjectColoreng
dc.titleA utilização de elementos sinestésicos na construção do curta-metragem "Sangria" em Super 8por
dc.title.alternativeThe use of the analog process and synesthetic elements in the constitution of a short filme: an experimental projecteng
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãopor
dc.degree.localSanta Maria, RS, Brasil.por
dc.degree.graduationComunicação Social - Publicidade e Propagandapor
dc.description.resumoO presente projeto visa compreender o conceito de sinestesia aplicado no meio audiovisual. E, por meio do processo analógico e dos demais elementos que compõem o cinema, realizar um curta-metragem, de caráter experimental. Como base teórica, utilizou-se do conceito neurológico de sinestesia (BARON-COHEN E HARRISON, 1997) e da sua aproximação sócio cognitiva e comportamental (NEUFELD, 2011), para não sinestésicos, a qual se conecta com a teoria da Gestalt (GOMES FILHO, 2000). A partir desta se desenvolveu a relação entre os postulados gestálticos e as suas relações entre o cinema. Além disso, a ligação existente entre a cor (FARINA, 2003) e as suas evocações com outros sentidos como, tato, paladar e audição, também é explorada. Por outro lado, na perspectiva do cinema, são trazidos os preceitos básicos que formam a cinematografia (BROWN, 2012) e, também, a perspectiva da película, em especial o super 8, como ainda uma opção para a produção audiovisual. O projeto experimental é composto das etapas tradicionais de pré-produção, produção e pós-produção, de maneira que todas foram realizadas pelo propósito sinestésico. A realização do produto final proporcionou um novo conhecimento acerca do processo analógico, além de um contato completo com todas as etapas de um curta-metragem.por
dc.publisher.countryBrasilpor
dc.publisher.initialsUFSMpor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpor
dc.publisher.unidadeCentro de Ciências Sociais e Humanaspor


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