dc.creator | Cortelini, Caroline Machado | |
dc.date.accessioned | 2022-10-25T13:50:48Z | |
dc.date.available | 2022-10-25T13:50:48Z | |
dc.date.issued | 2004-03-03 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/26662 | |
dc.description.abstract | This work describes and analyses a collaborative and reflective
process of inquiry of the educational practices in child education. The
interactions described in this dissertation occurred in Centro Educacional
Infantil Casinha da Criança (CEICC), located in the city of Chapecó/SC.
Throughout two years, anchored in a dialogic and inquiring dynamics, we
act in the CEICC in the organization of the educative practice, from the
shared performance in the instance of the planning and re-planning of the
pedagogical action. Are investigated the possibility to articulate the life of
the child with the child education, of way that to exceed the bias of the
school and make possible the experience’s one. The core of the proposal
is in making possible a way of relation with the knowledge, considering it in
its amplitude, the diverse cultural manifestations and forms of expression. | eng |
dc.description.sponsorship | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPES | por |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | por |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Educação | por |
dc.subject | Educação de crianças | por |
dc.subject | Educação pré-escolar | por |
dc.subject | Pré-escola | por |
dc.subject | Pedagogia | por |
dc.title | Investigações e ações na educação infantil: reorganizando a ação pedagógica | por |
dc.title.alternative | Researches and actions in the child education: reorganizing the pedagogical action | eng |
dc.type | Dissertação | por |
dc.description.resumo | Este trabalho descreve e analisa um processo colaborativo e
reflexivo de investigação das práticas educativas na educação infantil. As
interações relatadas nessa dissertação realizam-se no Centro
Educacional Infantil Casinha da Criança (CEICC), localizado no município
de Chapecó/SC. Ao longo de dois anos, ancorado em uma dinâmica
dialógico-problematizadora, atuamos no CEICC na organização da prática
educativa, a partir da atuação conjunta na instância do planejamento e
replanejamento da ação pedagógica. Foi investigada a possibilidade de
articular a vida da criança com a educação infantil de modo a ultrapassar
o viés da escola e possibilitar o da vivência. A centralidade da proposta
está em viabilizar um modo de relação com o conhecimento,
considerando-o em sua amplitude, as diversas manifestações culturais e
formas de expressão. | por |
dc.contributor.advisor1 | Grabauska, Claiton Jose | |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/8384446774940817 | por |
dc.contributor.referee1 | Redin, Euclides | |
dc.contributor.referee2 | Oliveira, Valeska Maria Fortes de | |
dc.contributor.referee3 | Bellochio, Cláudia Ribeiro | |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/3093574479627521 | por |
dc.publisher.country | Brasil | por |
dc.publisher.department | Educação | por |
dc.publisher.initials | UFSM | por |
dc.publisher.program | Programa de Pós-Graduação em Educação | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | por |
dc.publisher.unidade | Centro de Educação | por |