Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 29
A dança como fator de inclusão no ambiente escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Déficit cognitivo: parecer dos professores sobre as práticas educativas na escola de educação especial
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
This study aims to assess the formation and training of teachers in a special school,
as well as identifying resources and educational practices that assist these teachers
to develop teaching-learning of students with ...
As fragilidades encontradas na inclusão do surdo na rede regular de ensino em Governador Valadares
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
This article is part of an investigation into the weaknesses in the process of inclusion of deaf people in
mainstream education in municipal schools and private Governador Valadares. For both were involved teachers
of ...
Escola inclusiva: uma escola, uma realidade
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
This monograph aims to determine how the educational process of students with
disabilities in regular schools in the city of Minas Divinolândia. The work aims to
investigate and discuss in a context of inclusive education, ...
Práticas pedagógicas e a inclusão escolar
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010-12)
Família, escola e educação de surdos
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Considerações sobre a inclusão dos alunos surdos no ensino regular: o que dizem os professores
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Saberes da educação especial nos cursos de licenciatura da Universidade Estadual de Feira de Santana
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
A importância da psicomotricidade num contexto escolar inclusiva
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
A formação docente frente a efetivação da educação inclusiva: dificuldades, conquistas e anseios
(Universidade Federal de Santa Maria, 2010)
Inclusion – face with the ideal of an Integral Education that is the base for the
students to act with autonomy in society – won’t revolutionize only the educational
practices, as well the whole society. In this sense ...